tvmedia

Newsmonkey haalt 12.000 unieke bezoekers per dag

2 Wouter Verschelden, Patrick Van Waeyenberge en Mick Van Loon, oprichters van nieuwssite Newsmonkey. © newsmonkey

Een maand na de lancering van Newsmonkey haalt de nieuwssite ongeveer 12.000 unieke bezoekers per dag. Niet zo veel, maar wel geheel volgens schema, zegt managing director Patrick Van Waeyenberge.

2 Vooral artikels rond voedselveiligheid worden goed aangeklikt. © rv

"We zijn zeer tevreden over die cijfers. Tegen eind deze maand hopen we er 15.000 te hebben." Newsmonkey haalde volgens Van Waeyenberge vaak een hoger bereik, maar dat kwam door enkele artikels die ook in Nederland vaak gedeeld werden. Vooral artikels rond voedselveiligheid blijken het goed te doen. Geen toeval dus dat je nu stukken over zalm, tonijn en scampi boven elkaar ziet staan op de site. 

Het doel blijft om binnen drie jaar 250.000 à 300.000 unieke bezoekers per dag te hebben. Ter vergelijking: deze site haalt nu gemiddeld rond de 165.000 bezoekers per dag, terwijl destandaard.be er ruim dubbel zoveel haalt. De sites van Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad halen op topdagen meer dan een miljoen unieke bezoekers.  

Blijven sleutelen
Toch is die 300.000 een realistisch doel, meent Van Waeyenberge. "Het belangrijkste is dat we de eerste twee jaar in stijgende lijn blijven. Dan krijg je als merk ook goodwill bij de adverteerders. Daarom blijft het zaak om nu nog dagdagelijks aan de site te sleutelen." 

Het aantal unieke bezoekers opkrikken is ook noodzakelijk om de site leefbaar te maken. "Met 12.000 unieke bezoekers haal je geen 200.000 impressies. Dat moet dus omhoog. Maar de reacties op de native advertising (waarbij de adverteerder artikels sponsort, red) zijn positief. We hebben nu al Belfius, Volkswagen en Hello Bank, maar als we plaats zouden hebben, zouden we tien tot twaalf adverteerders kunnen plaatsen."

Nieuw: krijg nu gratis tips over niet te missen series en tv-programma's met DM Zapt in Messenger.

nieuws

cult

zine