Media

Minder vreemd dan je zou denken: papieren kranten pakken uit met bewegende beelden

Waarom kranten steeds meer inzetten op video

Een voetbaltalkshow, een documentaire over het fietsbeleid van Kopenhagen of een docusoap met een aantal Vlaamse grootverdieners in de hoofdrol. Tot voor kort moest je voor dat soort dingen naar een traditionele televisiezender zappen, tegenwoordig vind je ze steeds vaker op krantensites. 

Deze week gooide Het Laatste Nieuws  de eerste aflevering van De gelukzoekers online. Een docusoap die in 21 afleveringen van elk zowat twintig minuten lang de zoektocht volgt van een handvol gefortuneerde Vlamingen naar het ultieme geluk. Een belangrijke stap voor de krant die hiermee de ambities op het vlak van video in de verf zet. 

Bewegend beeld krijgt een steeds prominentere rol op HLN.be. Sinds het begin van dit voetbalseizoen kan je bijvoorbeeld naar de voetbaltalkshow VISTA kijken, de uitreiking van De Kristallen Fiets was er woensdagavond live te volgen en volgende maand wordt Goedele 360 gelanceerd, een videoversie van de column die Goedele Liekens voor de krant schrijft.

cult

zine