Reclame-toptransfer

Creatieve top van reclamebureau Duval Guillaume stapt op

Prijswinnende creatieve sterkhouders Katrien Bottez en Geoffrey Hantson laten reclamebureau achter zich

2 De creatieve tandem Geoffrey Hantson en Katrien Bottez. © rv

Katrien Bottez en Geoffrey Hantson, het creatieve duo dat de voorbije jaren goed was voor een hele rist internationale reclameprijzen, vertrekt bij het Antwerpse reclamebureau Duval Guillaume. Ook de digitale creatieve directeur doet de deur dicht.

2 Geoffrey Hantson en Katrien Bottez in de Media.com-bijlage uit juli 2011 met een interview over "het nieuwe Duval Guillaume". © dm

Katrien Bottez stapt over naar reclamebureau Famous. Hantson kondigde zijn vertrek aan maar wil voorlopig liever niets kwijt over zijn nieuwe project. Ook Kris Hoet, digitaal directeur bij Duval Guillaume stapt op.

Bottez en Hantson stonden sinds 2012 aan het creatieve roer bij Duval Guillaume. Met spotjes als 'Push to add drama' voor filmzender TNT en 'Carlsberg Bikers' maakten ze internationaal naam. Vakblad Ad Age gaf hen in 2013 een plaatsje bij de elf grootste talenten uit de internationale reclamewereld en ook in de creatieve ranking van Business Insider schoten ze omhoog.

Hun creatieve werk leverde Duval Guillaume een enorme hoop reclameprijzen op. In 2012 werd Duval Guillaume in Cannes uitgeroepen tot Agency of the year. De voorbije drie jaar ging Duval Guillaume op het reclamefestival in Cannes met in totaal 26 leeuwen naar huis. Op Eurobest was het bureau in diezelfde tijdsspanne goed voor 33 awards.

Bottez gaat bij Famous als executive creative director samenwerken met Iwein Vandevyver en Laurent Dochy, de twee creatief directeurs die nu de creatieve koers bepalen bij het Brusselse bureau. Ze volgt bij Famous Tim Driesen op die vorig jaar vertrok. Waar de toekomst van Hantson en Hoet ligt moet de komende weken en maanden duidelijk worden.

Bij Duval Guillaume werken ze ondertussen aan de opvolging. Het meest bekroonde creatieve team bij het bureau (Koenraad Lefever en Dries Dewilde) krijgt nieuwe verantwoordelijkheden. De creatieve leiding komt in handen van Véronique Sels, een creatief zwaargewicht met meer dan 80 reclameprijzen achter haar naam en een verleden bij onder andere Marcel, TBWA Parijs en Air Brussels.

Nieuw: krijg nu gratis tips over niet te missen series en tv-programma's met DM Zapt in Messenger.

nieuws

cult

zine