Media

Charlie Magazine verzamelt beoogde 30.000 euro

1 De artikels van Charlie werden al vlot gedeeld op sociale media. © Charlie Magazine

Charlie, het online magazine dat anders wil zijn dan de mainstream bladen, heeft dankzij crowdfunding 30.000 euro ingezameld. De website had het geld nodig om te professionaliseren en de tijd te kopen om een realistisch businessplan uit te werken.

Over vier dagen zou de inzameling aflopen. Werd het beoogde bedrag niet gehaald, moesten alle centen terugbetaald worden aan de schenkers. Vandaag staat de teller op 30.285 euro.

Charlie Magazine is een initiatief van voormalig bladenmaakster Jozefien Daelemans.

De afgelopen maanden werden artikels van de blog veelvuldig gedeeld op sociale media, zoals het verhaal over het ploeteren tussen gezin en werk. De getuigenis van een jonge vrouw die haar vriend verloor in een auto-ongeluk werd vorige week in 48 uur tijd 150.000 keer gelezen waardoor de server het begaf.

Charlie wordt sinds de oprichting vorig jaar gemiddeld 50.000 keer per maand bezocht.

Nieuw: krijg nu gratis tips over niet te missen series en tv-programma's met DM Zapt in Messenger.

nieuws

cult

zine