Woensdag 20/10/2021

Walibi investeert in nieuwe fantasiewereld

Entertainmentconcern Walibi gaat de komende jaren sterk inzetten op een nieuwe fantasiewereld. Het bedrijf investeert tot 2012 15 miljoen euro om het merk Walibi te moderniseren en verder uit te bouwen. Dit maakte Walibi, onderdeel van de Franse organisatie Compagnie des Alpes, donderdag in Brussel bekend.

Walibi's Adventure Band

Walibi, dat 35 jaar bestaat, begint een nieuw hoofdstuk. De bekende karakters van de pretparken krijgen een moderner jasje aangemeten. De bekende kangoeroe Walibi blijft, maar in een nieuwe gedaante. Samen met andere karakters als Fibi de waternimf en Zenko de gorilla beginnen zij de rockgroep Walibi's Adventure Band. Tweelingbroer Squad richt de rivaliserende band The SkunX op.

Deze muziek speelt in het nieuwe concept de hoofdrol. Bezoekers kunnen de nieuwe helden in 'levende lijve'' zien in de vier Walibi-parken. De rockgroepen geven liveoptredens.

Walibi wil ook buiten de attractieparken aan de weg timmeren. De nieuwe karakters zijn verwerkt in stripverhalen, games, muziek en videoclips die op de nieuwe website te zien zijn. (anp/mvdb)

undefined

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234