Woensdag 19/01/2022

Vitaya lanceert maandblad

Yvette Mignolet en Sandra De Preter. Beeld UNKNOWN
Yvette Mignolet en Sandra De Preter.Beeld UNKNOWN
PE Author

Televisiezender Vitaya lanceert overmorgen een eigen magazine met de toepasselijke naam Vitaya Magazine. Het "crossmediale maandblad voor de actieve vrouw" kost 3,70 euro en wordt een "praktisch maandblad boordevol tips en trucs van bekende coaches".

Crossmediaal
Voor het nieuwe maandblad slaan Vitaya, de lifestylezender gericht op vrouwen, en Sanoma Magazines België, uitgever van onder meer Humo en de vrouwenbladen Flair en Evita, de handen in elkaar. Het maandblad moet de tv-zender aanvullen en vice versa. "Vitaya Magazine wordt geen doorslagje van de tv-zender en ook geen programmablad. Het wordt een praktisch maandblad, met voor alle lezers tips van persoonlijke coaches", zegt Sandra De Preter, publishing directeur van Sanoma. De slagzin van het magazine luidt 'De coach van je leven'.

Volgens Yvette Mignolet, CEO van Vitaya, past het magazine perfect in de multimediale aanpak van de lifestylezender. "We lanceerden in 2007 de digitale tv-zender Vitaliteit, startten de VOD-dienst Video-cast en de interactieve digitext", aldus Mignolet.

Coaches
Het maandblad is een 'persoonlijk handboek', boordevol tips, lijstjes, nota's en stappenplannen. "We laten coaches aan het woord die tips en adviezen geven die het alledaagse leven comfortabeler maken. We behandelen thema's als mode, koken, wonen, reizen, schoonheid en verzorging, lifestyle, nieuws en cultuur, emoties en relaties", aldus hoofdredacteur Ann De Tremerie.

Onder de coaches bevinden zich buitenlandse experts, zoals Nigella Lawson, Debbie Travis, Bill Granger en Martha Stewart. Ook Belgische deskundigen doen mee, zoals topkoks Wouter Keersmaeckers en Geert Van der Bruggen, en ex-atlete Kim Gevaert.

Oplage
De eerste oplage van Vitaya Magazine bedraagt 120.000 exemplaren. "Op termijn willen we 60.000 exemplaren verkopen en een significante positie innemen in de magazinemarkt", aldus De Preter.

Omdat er veel raakvlakken zijn met Evita, wordt dat maandblad gerestyled. Op lange termijn zal Evita inhoudelijk opgaan in Vitaya Magazine, zegt De Preter.

Vitaya Magazine wordt gedrukt op luxueus papier, telt 164 bladzijden, kost 3,70 euro en ligt op 21 januari voor de eerste keer in de winkel. Nadien verschijnt het elke derde woensdag van de maand. (belga/sam)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234