Media
Vandaag in uw krantenwinkel: de in memoriam-versie van 'P-magazine'
"Nooit zal een halfnaakte Véronique De Kock u nog met haar verleidelijke reeënogen aankijken. Ook een blik in het duizelingwekkende decolleté van Lesley-Ann Poppe kunt u voortaan vergeten. U zult het met de reclamespots van Fa moeten doen." Jeroen Denaeghel, hoofdredacteur van P-magazine, draagt in zijn voorwoord vandaag zijn weekblad ten grave.
Vandaag ligt de allerlaatste P-magazine in de winkelrekken. Het blad eindigt zoals het in 1997 is begonnen: met Véronique De Kock op de cover. Het was met zulke babes op de cover dat het magazine zijn hoogdagen beleefde. In 2012 had P-magazine nog een oplage van 70.000 exemplaren, maar de laatste jaren ging het steil bergaf. Tegenwoordig blijven er nog 26.000 lezers over.
De neergang van het vlaggenschip bracht ook moederbedrijf Think Media Magazines in de problemen. Het bedrijf vroeg bescherming tegen zijn schuldeisers en werd de voorbije weken in verschillende stukken verkocht. Of het ook echt de allerlaatste keer is dat er een papieren P in de winkel ligt, is trouwens niet helemaal zeker.
De titel werd opgekocht door Maurice De Velder, de vroegere eigenaar van het bedrijf. Hij had oorspronkelijk enkel digitale plannen met het magazine, maar zou nu toch aan een P-magazine in maandbladvorm denken. Voor de redactie houdt het verhaal sowieso op. Zij werd niet mee overgenomen.
Denaeghel omschrijft het zo: "Het is allemaal voorbij. Weg, voor altijd, voor eeuwig. Jullie gaan met zijn allen een ellendig bestaan tegemoet."