Woensdag 20/11/2019

Successeries helpen Netflix vooruit

Het logo van Netflix op een afstandsbediening. Beeld REUTERS

Onlinevideodienst Netflix heeft in het afgelopen kwartaal meer nieuwe klanten binnengehaald. Vooral de lancering van nieuwe seizoenen van successeries als Stranger Things en 13 Reasons Why zorgden voor de kijkersaanwas. Al met al verwelkomde Netflix bijna 6,8 miljoen nieuwe abonnees. 

Dat waren er meer dan de 6,7 miljoen waar kenners rekening mee hielden, maar minder dan de 7 miljoen waar Netflix zelf op mikte. Wel herpakte Netflix zich van een minder tweede kwartaal toen de aanwas van nieuwe klanten juist ver achterbleef bij de verwachtingen.

Alles bij elkaar hebben meer dan 158 miljoen huishoudens een Netflix-abonnement. In de VS is enigszins sprake van verzadiging op de markt. Verder ziet Netflix de concurrentie op de markt voor streamingdiensten toenemen. Onder meer Disney, AT&T, Comcast en Apple azen op marktaandeel.

De omzet van Netflix steeg het voorbije kwartaal met 31 procent tot 5,2 miljard dollar. Daarnaast rapporteerde het bedrijf een nettowinst van 655 miljoen dollar, tegen 403 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234