NieuwsRadio
Radio 2 is populairste zender, voor Qmusic en Joe
Radio 2 blijft met een marktaandeel van 29,06 procent en elke dag 1,2 miljoen luisteraars de grootste radiozender van Vlaanderen. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).
Qmusic bevestigt bij het brede publiek zijn plaats als de tweede radiozender van Vlaanderen met 13,15 procent marktaandeel. De commerciële zender is marktleider met 21,8 procent marktaandeel bij de 18- tot 44-jarigen.
Joe versterkt zijn positie als derde zender van Vlaanderen. De commerciële zender rondt bovendien voor het eerst de kaap van 10 procent marktaandeel bij het brede publiek. Binnen de leeftijdsgroep 35- tot 54-jarigen haalt Joe een marktaandeel van 13,6 procent. Volgens Robin Vissenaekens, channel manager van Joe, is dit “een mooie en objectieve bevestiging van de juiste positionering van Joe”.
Het marktaandeel van Studio Brussel groeit van 8 naar 8,68 procent. Ook Radio 1 ziet zijn marktaandeel stijgen, met name naar 8,3 procent. Dat heeft de zender volgens de VRT te danken aan de intense sportzomer. Jongerenzender MNM bereikt elke dag ruim 540.000 luisteraars en strandt op een marktaandeel van 7,88 procent.
Het gaat om luistercijfers van de periode mei tot augustus van dit jaar.