Vrijdag 06/12/2019

Pichal draagt award op aan alle personeel contactcenters

Beeld UNKNOWN

Bedrijven die zich het afgelopen jaar onderscheiden hebben binnen de Belgische contactcentersector zijn in de bloemetjes gezet tijdens de vierde Caviars, de vernieuwde Belgian Contact Centre Awards. De 'customer experience award' is door radiomaker Sven Pichal opgedragen aan alle contactcentermedewerkers, meldt Bart Ghesquière, voorzitter van de jury.

Het Radio1-consumentenprogramma 'Peeters & Pichal', dat de aanzet gaf tot het Charter voor Klantvriendelijkheid, onderzocht welke klantendienst het best scoort voor het Charter met de 'customer experience award' als beloning. "Een medewerker van Telenet mocht deze award op het podium in ontvangst nemen en stond symbool voor al zijn collega's in andere contactcentra", aldus Ghesquière.

Daarnaast zijn er nog vier andere Caviars uitgereikt. In de categorie Business Enhancement is N-Allo de winnaar omdat het aangetoond heeft dat social media voor de consument een volwaardig kanaal geworden zijn. HP CDS uit Mechelen krijgt de Multilinguality Caviar omdat het 23 talen in huis heeft en klanten in 50 landen ondersteunt.

Randstad won in de HRM-categorie voor een recruteringsproject dat inzette op competenties, TV Vlaanderen/TéléSat en hun extern contactcenter Unamic/HCN kaapten de trofee voor partnership weg. De Ambassador award ging naar een medewerker van BNP Paribas Fortis.

De Caviars zijn een initiatief van contactcentres.be, de Belgische beroepsfederatie van de call- en contactcenters.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234