Maandag 09/12/2019

Media

Nieuwe radiozender voor vrouwen van 18 tot 45 jaar werkt samen met Flair

Hit! is nu een muziekzender maar krijgt een grondige make-over. Beeld rv

SBS Belgium is niet de enige speler die binnenkort een nieuwe zender lanceert. HIT!, van mediabedrijf CFM, wil zich vooral richten op een vrouwelijk publiek. Een samenwerking met het tijdschrift Flair moet daar mee voor zorgen.

Mogelijk doet de naam al een belletje rinkelen. HIT! bestaat inderdaad al. Zij het in de vorm van een non-stopmuziekradio. Goed voor een dagbereik van 4,7 procent (16-58 jaar). Maar eigenaar CFM ziet het nu anders. HIT! moet voortaan focussen op "actieve stedelijke vrouwelijke luisteraars tussen 18 en 45 jaar". Die hoopt de zender aan te spreken met de combinatie van "verdiepende praatprogramma's, lifestyle-items en hitparades".

"HIT! wil deze vrouwelijke luisteraars de kracht bieden om op basis van onafhankelijke informatie de juiste beslissingen te nemen op alle gebieden van haar leven", klinkt het. Door verschillende marktstudies te raadplegen maakt CFM zich sterk dat ze weten wat deze 'actieve, stedelijke vrouwelijke luisteraars' precies willen horen. 

Ook een samenwerking met tijdschriften als Flair moet daarbij helpen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234