Nieuw logo en andere look: VIER wordt opgefrist
VIER krijgt in dit voorjaar een andere 'look and feel', met als kers op de taart een gloednieuw logo. Programmadirecteur Annick Bongers legt uit waarom de verandering nodig is.
"Het nieuwe logo en de frisse zenderlook passen bij de dynamiek waar VIER vandaag voor staat: onze programma's zijn echt, verrassend, en verruimen de blik van de kijkers. Kaskrakers zoals 'De Mol', 'Callboys', 'Topdokters', 'The Sky is the Limit', 'Jani Gaat' of 'De Slimste Mens ter Wereld' zijn programma's die je wilt gezien hebben. Liefst samen met familie, vrienden en collega's. En als het even kan, in een vloeiende vormelijke beweging die als rode draad doorheen de hele VIER-avond loopt."
CEO Peter Quaghebeur vult aan. "Terwijl VT4 vroeger een zender was met voornamelijk Amerikaanse shows en series zet SBS de komende jaren met VIER resoluut in op lokale content. Onze grootste zender brengt dit voorjaar drie dagen in de week Vlaamse programma's, en dat voor het eerst tot laat in de avond. Binnenkort voegen we daar ook nog eens een vierde volledig lokale avond aan toe."
"Bovendien belooft SBS de komende tv-seizoenen nog meer avonden eigen content op VIER te brengen. Die lokale verankering zit ook vervat in onze nieuwe 'look and feel': niet de grote buitenlandse creatieve bureaus werken de nieuwe VIER-vormgeving uit, maar het is een intern creatief team dat momenteel aan onze tekentafels de nieuwe beeldtaal ontwikkelt. Zij weten beter dan wie ook hoe je de feel good van VIER vertaalt naar de Vlaamse televisie van de toekomst."