Donderdag 25/04/2019

Streaming

Netflix brengt vanaf juni eigen magazine uit

Beeld Getty Images

Streaminggigant Netflix zal later dit jaar een eigen magazine uitbrengen. Het komt er in de aanloop naar de jaarlijkse Emmy Awards, de belangrijkste prijzen voor tv-programma's en series.

Het magazine, dat de werktitel Wide heeft meegekregen, moet de eigen artiesten en producties van Netflix promoten voor het gala, meldt het persagentschap Bloomberg.

Met het magazine, dat Netflix gratis aanbiedt, begeeft de streamingreus zich voor het eerst in de uitgeverswereld. Het eerste exemplaar zal een goede 100 pagina's tellen. Volgens Bloomberg zal het wel niet te vinden zijn in de gewone krantenwinkel. Waar fans het wel kunnen ophalen, is nog niet duidelijk.

Vorig jaar alleen al bracht Netflix wereldwijd 700 titels uit, waaronder series, films en documentaires. Dankzij het magazine moet de streamingreus beter in staat zijn nieuwe talenten en producties uit zijn steeds groter wordende aanbod in de verf te zetten.

Het bedrijf gaf in de loop van de jaren honderden miljoenen uit aan reclame om geselecteerd te worden voor belangrijke awards. Netflix wil af van het imago dat zijn films en series niet even kwalitatief zouden zijn als die van prestigieuze Hollywood-studio's.

Voor het nieuwe magazine plukte de streaminggigant al een redactrice weg bij het bekende modeblad Vanity Fair. In een e-mail die Bloomberg kon inzien, beweert Netflix dat "het enkelen van de meest getalenteerde schrijvers en fotografen heeft verzameld voor wat een bijzonder televisiejaar moet worden".

Netflix zou Wide in juni willen uitbrengen. In die periode kan er gestemd worden voor de genomineerden van de Emmy's.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.