Vrijdag 15/10/2021

Review

Natalie Prass brengt luilekkere luisterpop met een hoog sixtiesgehalte

null Beeld Harry Heuts
Beeld Harry Heuts

Natalie Prass - uit Richmond, Virginia - beleeft momenteel de zomer van haar leven. Nadat haar titelloze debuut drie jaar op een releasedatum moest wachten, wordt ze intussen beschouwd als een van de mooiste ontdekkingen die 2015 tot nog toe heeft voortgebracht.

Omringd door haar driekoppige band grossierde ze in luilekkere luisterpop met een hoog sixtiesgehalte. Tussendoor had ze ook een aantal verrassende covers op het programma gezet, met een bijzondere vermelding voor het sensuele 'Any Time, Any Place' van, jawel, Janet Jackson.

Ook de iets opgedreven versie van Paul Simon's 'The Sound Of Silence' mocht er zijn, al vroeg je je toch af waarom ze zo vaak op werk van anderen terug viel als ze zelf een soepele soulsong als 'Bird Of Prey' in de vingers had, een nummer dat geenszins voor die geleende classics moest onderdoen.

Ook toen ze achteraf als een mantra 'Our Love Is A Long Goodbye' bleef herhalen, kon je daar onmogelijk onverschillig bij blijven. "Ik zie jullie vanavond bij Limp Bizkit", wuifde ze het publiek in de Clubtent uit. Maar te oordelen naar de lauwe reactie hadden de meesten toch een parcours uitgestippeld waarmee ze Fred Durst konden ontlopen. Geef ze eens ongelijk.

null Beeld Harry Heuts
Beeld Harry Heuts
Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234