Zondag 16/05/2021

NieuwsKijkcijfers

Meer dan 1 miljoen kijkers voor ‘De mol’, andere zenders bloeden

Net iets meer dan een miljoen mensen zagen hoe Jens dan toch niet mocht deelnemen aan 'De mol'. Beeld Play4
Net iets meer dan een miljoen mensen zagen hoe Jens dan toch niet mocht deelnemen aan 'De mol'.Beeld Play4

Het nieuwe seizoen van De mol heeft zijn start niet gemist. Zondag keken er net meer dan een miljoen mensen naar de eerste aflevering. Vooral Blind getrouwd zag af van de nieuwe concurrent, maar Twee tot de zesde macht haalde nog net iets meer kijkers.

Er is nog lang geen sprake van enige molmoeheid bij de televisiekijkers. Net zoals vorig jaar, toen de eerste aflevering aftrapte met 1.026.000 kijkers, rondde het programma ook nu net de kaap van het miljoen met 1.002.000. Het programma haalde daarmee een marktaandeel van 45,8 procent in de commerciële doelgroep. Een topscore die De Mol geheel en al aan zichzelf te danken heeft. De omringende programma’s – herhalingen van Leef! en Kat zonder grenzen – haalden slechts een fractie van dat aantal kijkers.

De nieuwe concurrent op zondagavond liet zich vooral bij VTM voelen. Blind getrouwd, dat op hetzelfde uur startte als De mol, haalde 657.000 kijkers, net honderdduizend minder dan een week geleden, toen er ook concurrentie was van de voetbalwedstrijd tussen Anderlecht en Racing Genk. Ook het marktaandeel nam nu een stevige duik. Uitgesteld komen er nog wel flink wat kijkers bij. De aflevering van vorige week zondag zit ondertussen aan bijna een miljoen kijkers.

Op Eén moest Twee tot de zesde macht bijna honderdduizend kijkers prijsgeven. Zondagavond keken er nog 1.067.000 mensen naar de door Jeroen Meus gepresenteerde quiz, waarmee het programma nog net beter deed dan De mol. Bij de jongere kijkers ligt het marktaandeel wel een stuk lager. De fictiereeks Beau Séjour, dat voor de helft overlapt met De mol, zag zijn gemiddelde aantal kijkers stijgen van 804.000 naar 832.000. Het best bekeken programma zondagavond was ook op Eén te zien: Het journaal haalde 1.078.000 kijkers.

Op vrijdagavond blijft The Voice van Vlaanderen het best bekeken programma met 941.000 kijkers. Met uitgestelde kijkers erbij is dat ondertussen al opgelopen tot 1.036.000. Op zaterdag heeft Lego Masters het niet onder de markt: het programma haalde 419.000 kijkers, ongeveer honderdduizend minder dan een week eerder. De herhaling van F.C. De Kampioenen wist op hetzelfde moment 667.000 kijkers te boeien. Op Play4 haalde geen enkel programma op vrijdag- of zaterdagavond live meer dan 200.000 kijkers.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234