Donderdag 06/08/2020

CIM-cijfers

Magazineverkoop blijft kelderen

Beeld belga

De Vlaamse magazines blijven terrein verliezen, zo blijkt uit cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Teve-Blad, Story en Flair zijn de grootste verliezers.

Teve-Blad zag het aantal verkochte exemplaren met maar liefst 8,5 procent dalen van 122.694 tot 112.275. Ook Story en Flair moesten opnieuw fel inboeten: de verkoop nam af met respectievelijk 21 procent tot 71.250 en 11,7 procent tot 57.824 exemplaren.

Ook Tv Familie + Blik (68.699; -8,1 procent), Humo (98.959; -8,5 procent) en Dag Allemaal (265.533; - 8,8 procent) verliezen fors terrein. Dag Allemaal blijft wel nog steeds het grootste weekblad. Enige stijger bij de weekbladen is Tv Gids Primo, met 2,6 procent tot 118.269 verkochte exemplaren. Actuamagazine Knack kon 89.211 bladen aan de man brengen en verliest daarmee ook (-7,7 procent).

Een gelijkaardig beeld bij de maandbladen: bijna allemaal gaan ze erop achteruit, met Royals (9.449; -15,3 procent) en Psychologies Magazine (5.073; -11,57 procent) als grootste dalers. Marie Claire deed het opmerkelijk beter: het aantal verkochte exemplaren steeg met 5,2 procent tot 13.035 exemplaren.

Het CIM maakte vorige maand al de cijfers voor de kranten bekend. Daaruit bleek dat De Morgen met 2,1 procent groeide. De Morgen verkocht tussen juli 2015 en juni 2016 gemiddeld 54.910 kranten per dag, waarvan bijna 16.000 digitaal.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234