Woensdag 28/10/2020

DM zapt

Jonge Wolven omarmen ambitie, koste wat het kost

Jonge Wolven VTMBeeld VTM

Freek Evers zet de blik op oneindig. Vandaag: oneindige ambitie in Jonge Wolven

Hire the best people and you sleep better at night.” Als je één ding leert uit de VTM 2-reality reeks Jonge Wolven, dan is het dat levenswijsheden en dromen bij twintigers in het Engels komen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat de taal van de internationale doorbraak doorsijpelt in hun dagelijks taaltje wanneer ze een product ontwikkelen dat ‘straight from the heart’ komt, een ‘milestone’ in hun persoonlijke ontwikkeling markeren of medewerkers ‘guidelines’ meegeven.

In Jonge Wolven maken kijkers kennis met – we citeren de omschrijving die bedacht werd aan de Medialaan – “inspirerende jonge ondernemers in ‘work hard, play hard’-modus.” 

Het spijt ons beste lezer, we voelen ons haast verplicht om dat in Engels gedoopt Nederlands in deze kolom nog even te ‘sustainen’, te ondersteunen. Je zou kunnen zeggen dat Jonge Wolven de ‘prequel’ is op het succesvolle Vier-programma The Sky is the Limit. Deze jonkies zouden maar al te graag in de voetsporen treden van Willy Naessens, Michel Van den Brande of Seka Dobric. Niet omwille van hun ‘appearance’, maar omwille van hun ‘money in the bank’. 

Dat zegt natuurlijk niemand luidop in het programma, maar het staat van hun grijns af te lezen. Deze twintigers willen slagen in het leven. En de meter is het aantal nullen op de bankrekening, of het aantal jachtboten in de haven. Zo u wil.

Die poen gaan ze ook niet verdienen op z’n Vlaams: door overal zwembaden in de grond te stampen of stellingen te bouwen. Neenee, dat is ‘business’ uit de twintigste eeuw. Vandaag mag het allemaal wat flitsender, hipper en liefst van al een beetje veel ‘Instagrammable’ zijn.

Zo leren we al in de eerste aflevering dat de drieëntwintigjarige Jill Cnudde vindt dat iedereen recht heeft op een ‘bikini body’, vergelijkbaar met dat van haar. En dat kan, beste ‘boys & girls’, door helemaal niet op je eten te letten, maar vooral door maaltijdsoep, thees, granola en sapjes van Cnuddes bedrijf Bikinibody te verorberen. Het beste bewijs dat het ‘healthy’ gedoe werkt, is la Cnudde zelf. Ze is niet alleen oprichter, CEO en social media manager, maar ook model voor haar eigen campagnes. Je moet het maar allemaal combineren.

Dat diëtisten veel vragen hebben bij een laxerend goedje, dat Cnudde Teatox 21 doopte, is bijzaak. Een buikgriep ensceneren voor 31,80 euro per 80 gram kan Cnuddes droom werkelijkheid maken. Een gigantische jachtboot huren, of wie weet zelfs kopen.

Het bulkt in Vlaanderen van twintigers die begrijpen dat wereld in brand staat. En die zich daar met hart en ziel voor willen inzetten. Jonge Wolven slaagt erin een selectie te maken van mensen die zichzelf dagelijks wijsmaken dat de evenaar door hun navel loopt (op een enkele na). Dat noemen ze dan ‘ambition’.  Het confronterende is dat het nog geestig is om naar te kijken ook.

Jonge Wolven, maandag om 20u40 op VTM2

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234