Dinsdag 17/09/2019

Bunny Ears

'Home Alone'-acteur Macaulay Culkin start satirische website

Macaulay Culkin in 'Home Alone', zijn grote succes. Beeld RV

Bunny Ears: een satirische website die de draak steekt met lifestyle- en gezondheidsgoeroe's. Opgericht door Macaulay Culkin, kent u hem nog? Op tienjarige leeftijd speelde de Amerikaanse acteur de hoofdrol in Home Alone, één van de bekendste familiekomedies. Daarna speelde hij nog enkele kleinere rollen, en zong hij in een band die nummers over pizza maakte. Nu heeft hij dus een nieuw project.

Bunny Ears is een ludieke how to-website die de draak steekt met lifestyle-blogs en zelfverklaarde feel good-goeroes . Dat vertaalt zich in stukken als "de kleur van de maand". (Magenta, voor wie geïnteresseerd is; blijkbaar het mannelijkste der mannelijke kleuren.) Of er wordt onderzocht of planeten gevoelens hebben: "Zijn die gigantische gloeiende bollen, ronddraaiend in het oneindige duister als de propeller van een privé-helikopter, gelukkig? Of zijn ze droevig?"

"De wereld moet dringend meer beginnen lachen", zegt hoofdredacteur DePasquale in een interview aan Dazed & Confused. "Dat is ons voornaamste doel: mensen laten lachen." Culkin en DePasquale lanceren een website in tijden waar er een overdaad aan content is. "Dat is zeker waar", zegt DePasquale. "Maar we hebben het gevoel dat er nog plaats is voor een portie satire. Die passen we toe op een persoonlijke ergernis van ons: zelfverklaarde lifestyle-goeroe's die met bekende mensen dwepen."

"Het internet kan zowel een fantastische als een verschrikkelijke plek zijn", zegt DePasquale verder. "Bunny Ears wil bijdragen aan het fantastische deel. We willen een van die sites zijn waarbij mensen denken: What the fuck, het internet is fucked up en supervreemd, maar daar hou ik van." Bunny Ears naast artikels, ook inzetten op filmpjes en podcasts. Die zouden er deze zomer alvast in grote getale moeten aankomen. Hieronder ziet u het eerste filmpje, waarin Culkin op zijn eigen manier de nieuwe website aankondigt.

De naam Bunny Ears lag vrij voor de hand zegt DePasquale. "Macaulay Culkin loopt in zijn vrije tijd vaak met konijnenoortjes op zijn hoofd. Op die manier hadden we snel een leuke beeldtaal voor de site." Culkin ziet er ook een boodschap in: "Oren zijn auditieve ontvangers, en deze konijnenoren zijn groot. De boodschap is dus: kom uit je bubbel en zet je oren open."

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234