Maandag 18/11/2019

DJ Mag 100

Dimitri Vegas & Like Mike ontkennen 'gekochte' titel: "Verdiend gewonnen"

Dimitri Vegas en Like Mike. Beeld ANP

Dimitri Vegas & Like Mike, de broers die vrijdagavond de titel van 's werelds beste dj's in de wacht wisten te slepen, ontkennen dat ze hun winst gekocht hebben. "We hebben inderdaad promo gevoerd, net als andere dj's, maar Dimitri Vegas & Like Mike hebben wel degelijk verdiend gewonnen", reageert het management van de broers in de Nederlandse krant Algemeen Dagblad.

Dimitri Vegas & Like Mike zouden een horde promomeisjes ingeschakeld hebben om deze zomer festivals af te schuimen, gewapend met een iPad. Ook deden de meisjes veel scholen aan om stemmen te ronselen. Op de iPad stond vooraf ingesteld dat Dimitri Vegas & Like Mike tot de favoriet behoorde van wie zou stemmen.

"Team iPad"

Dat de broers een heuze promocampagne gevoerd hebben, valt bij collega-dj's en -producers niet in goede aarde. Onder andere Hardwell, die na twee jaar van de troon van de dj-lijst gestoten werd, reageerde bits. "Dj's met iPad-promoteams die om stemmen smeken op straat. Echt? Laat de muziek voor je spreken", schreef de Nederlander op Twitter.

Hardwell was niet de enige die de winst van het Tomorrowland-duo in vraag stelde. "Team iPad heeft gewonnen", klonk het bij onze landgenoot, producer Bert Monteyne. Of "hoe werkte de DJ Mag Top 100 vóór de komst van de iPad?", vroeg Chocolate Puma zich af.

Geen verplichting

Het team achter Dimitri Vegas en Like Mike ontkent de marketingcampagne niet, maar relativeert wel. "Er zat geen enkele verplichting of dwang achter. Mensen konden ook op een andere dj stemmen", reageert Debby Wilmsen. "Dimitri Vegas & Like Mike reizen nu al de hele wereld rond. Waar zij staan, verkopen ze in een mum van tijd de show uit. Dáárom hebben zij gewonnen, niet vanwege de iPad-actie."

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234