Maandag 23/09/2019

Warmste Week

De recordprestatie van ‘De Warmste Week’: dit zijn de strafste weetjes en cijfers

Beeld BELGA

De Warmste Week van radiozender Studio Brussel heeft dit jaar liefst 17.286.122 euro opgeleverd. Een een absoluut nieuw record na de 10.846.566 euro van vorig jaar. Zo kwamen ze aan dat immense bedrag. 

Er werden tijdens De Warmste Week niet minder dan 1.986 goede doelen gesteund, voor een totale opbrengst van 17.286.122 euro. In totaal werden 12.495 warme acties op poten gezet. 

Er liepen 48.852 deelnemers mee met de Warmathon. Die werd in zes steden georganiseerd en leverde 676.608 euro op. Er kwamen 5.776 lopers naar Genk, 7.977 lopers naar Leuven, 5.573 naar Brussel, 10.014 lopers naar Antwerpen, 10.972 lopers naar Gent en 8.540 lopers naar Brugge. 

Wou je extra uitpakken (of inpakken?) met het Warmste Inpakpapier, ontworpen door Jeroom? De actie bracht 153.000 euro op.

Ook Ketnet deed mee met de Warmste Week: zij riepen alle klassen op school op om deel te nemen met de Ketnet-Koekenbak. Dat leverde 325.080 euro op. Bij de bedankingsconcerten van De KetnetBand in The Flame kwamen drie keer 1.200 dolenthousiaste Koekenbakkers kijken. 

82.000 bezoekers zakten af naar het Provinciaal Domein Puyenbroeck in Wachtebeke. De zes concerten in The Flame en de twee uitverkochte edities van de Party For Life brachten 160.000 euro op voor acht vzw’s.

Er werden 16.393 platen aangevraagd. Dit zijn de meest aangevraagde:

‘Shotgun’ – George Ezra
‘Leef’ – André Hazes Jr.
‘Spiegel’ – Tourist LeMC ft. Raymond van het Groenewoud
‘Africa’ – Toto
Leave a light on’ – Tom Walker

Beeld Kristof Vereecke
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234