Beyoncé woedend op H&M voor wegwerken rondingen
Zangeres Beyoncé heeft de bazen van de Zweedse modeketen H&M gezegd dat ze de digitaal bewerkte foto's van haar in bikini's van het merk moesten dumpen, de ster wou enkel dat er natuurlijke beelden op gigantische posters over de hele wereld zouden opgehangen worden.
De ster was zo boos toen ze ontdekte dat de foto's voor de bewuste bikinicampagne met photoshop aangepast werden zodat ze slanker zou lijken, dat ze erop stond dat enkel natuurlijke foto's gebruikt zouden worden. "Toen bleek dat haar lichaam onnatuurlijk slank werd gemaakt, werd ze furieus. Ze is een echte diva en was erg kwaad. Haar mensen weigerden groen licht voor de beelden te geven, H&M werd verplicht om de originele foto's voor de zomercampagne te gebruiken.
Eeuwige discussie
De Amerikaanse zangeres en mama van Blue Ivy is het gezicht van de zomercollectie van 2013 voor H&M. Ze prijkt nu wereldwijd op affiches in strandkledij. Een woordvoerder van de modeketen gaf toe dat er discussies zijn geweest over de foto's en dat je nu overal de onbewerkte versies ziet hangen. "Zoals bij alle campagnes werd er gediscussieerd over welke beelden gebruikt zullen worden. Zowel H&M en Beyoncé zijn erg tevreden met het resultaat." De woordvoerder van de ster weigerde commentaar te geven.
Voorbeelden
Steeds meer celebrities strijden tegen het gebruik van Photoshop in vrouwenbladen en reclameadvertenties. Zo poseerden schoonheden als Monica Bellucci, Eva Herzigova en Sophie Marceau al in de Franse editie van het modemagazine Elle. Ook Life & Style zette al Kim Kardashian op de cover met haar natuurlijke rondingen, actrice Cate Blanchett en zangeres Jessica Simpson traden later in haar voetsporen.