CultuurCinema
150.000 bezoekers tijdens openingsweekend ‘No Time To Die’
De nieuwe Bond-film No Time To Die blijft maar scoren. Nadat er op de openingsdag al 12.500 mensen naar de film gingen kijken bij Kinepolis, was ook het openingsweekend een schot in de roos. 150.000 mensen zagen de film al in België.
De cijfers zijn een opsteker voor de Belgische cinema’s na de lange gedwongen sluiting door corona. No Time to Die zorgde meteen voor het beste openingsweekend sinds zij terug de deuren mochten openen. Dat was voordien in handen van Fast & Furious 9, die 102.000 bezoekers kon trekken. Deze prestatie maakt No Time To Die ook de beste Belgische opening aller tijden voor een release in september.
Van een absoluut record voor het beste openingsweekend is met deze 150.000 bezoekers echter geen sprake. In 2011 lokte de laatste Harry Potter tijdens zijn eerste weekend 341.000 bezoekers naar de cinema. Frozen 2 haalde in 2019 235.000 bezoekers.
Internationaal maakt de laatste Bond-film met Daniel Craig in de hoofdrol ook een goede beurt. De film haalde nu al een brutowinst van bijna 121,3 miljoen dollar (104,6 miljoen euro) in 54 landen (exclusief China, de Verenigde Staten en Frankrijk) en werd zo de eerste titel die zonder de Chinese markt in één weekend meer dan 100 miljoen dollar (86 miljoen euro) opbracht sinds de pandemie .
In de geboorteplaats van ’s werelds grootste spion, het Verenigd Koninkrijk (inclusief Ierland), bracht No Time to Die 35,1 miljoen dollar (30,2 miljoen euro) op, goed voor de op vijf na hoogste opening aller tijden en de grootste release sinds de pandemie. En dat in slechts vier dagen. In de VS en Canada komt de film pas deze vrijdag in de cinemazalen. In China is No Time to Die vanaf eind oktober te zien.