Google

'Mobilegeddon' dreigt door aanpassing algoritme Google

1 © ap

Er staat ons een 'mobilegeddon' te wachten. Google past morgen haar algoritme aan, waardoor zoekopdrachten via mobiele telefoons anders zullen verlopen.

Share

Veel sites die niet mobiel-vriendelijk zijn, zullen verkeer verliezen

Concreet betekent het dat websites die niet mobielvriendelijk (genoeg) zijn een stuk lager gerangschikt zullen staan. Aangezien verreweg de meeste gebruikers niet verder kijken dan de eerste pagina met zoekresultaten zullen zulke sites veel verkeer verliezen.

Onder de 'slachtoffers' bevinden zich de websites van Britse tabloid de Daily Mail, Ryanair, de Europese Unie, Versace en Microsoft. Daarnaast zullen veel kleinere ondernemingen getroffen worden, omdat zij hun site vaak niet hebben aangepast voor smartphones of tablets en afhankelijker zijn Google.

Zij zullen min of meer gedwongen worden om mobiele sites of responsive websites, waarbij de pagina zich aanpast aan de schermgrootte, te creëren. En dat is volgens Google geen overbodige luxe, daar momenteel circa de helft van alle zoekopdrachten wordt uitgevoerd via mobiele apparaten.

nieuws

cult