Woensdag 16/10/2019

The Guardian slikt verlies van 38 miljoen euro, digitale inkomsten stijgen met 25 procent

Beeld REUTERS

Guardian News & Media (GNM), de uitgeverij van kranten The Guardian en The Observer, heeft in het afgelopen jaar een verlies van 30 miljoen pond (bijna 38 miljoen euro) geleden. Dat is vrijwel identiek aan vorig jaar. De inkomsten uit digitale activiteiten groeiden wel met bijna 25 procent, terwijl de krant inkomsten uit print met 140 miljoen pond op hetzelfde niveau wist te houden als vorig jaar.

GNM noemt dat een opmerkelijke prestatie in een industrie die enkel dalende trends laat zien. Guardian Media Group, het moederbedrijf van GNM, maakte voor belastingen een winst van 549,2 miljoen pond, vooral aangejaagd door de verkoop van occasiesite AutoTrader voor 1,8 miljard pond. Het concern maakte op operationeel niveau uiteindelijk een verlies van 48,3 miljoen pond - bijna 61 miljoen euro.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234