Dinsdag 23/04/2019

Technologie

Telenet-factuur eenmalig hoger

Beeld Photo News

Telenet stuurde een mail uit naar klanten met de melding dat de aanrekening komende maand eenmalig hoger zal uitvallen. Dat leek eerst een slechte aprilgrap, maar nu blijkt dat Telenet de mail al sinds begin dit jaar verstuurt en het gevolg is van een nieuw facturatiesysteem. "Daardoor wordt de factuur overzichtelijker, maar zullen klanten eenmalig een factuur krijgen die hoger kan uitvallen", klinkt het.

Wie een Telenet-aanrekening krijgt, betaalt één keer een factuur voor verschillende diensten, zoals kabel-tv, digitale tv, internet, gsm-abonnement, vaste telefoon enzovoort. Feit is dat je de contracten voor al die diensten niet op hetzelfde moment hebt afgesloten. Het kan zijn dat je je vaste telefoon op de zevende van een maand hebt afgesloten en dan begint je factuur van die dienst te lopen vanaf de zevende. Maar misschien is je internetabonnement gestart op de negende en dan loopt die aanrekening vanaf de negende.

Omdat dat allemaal ingewikkeld is geworden, wil Telenet alles gelijkschakelen. Daardoor kun je wel een aanrekening krijgen die één keer duurder uitvalt. Bij velen zal dat gaan om enkele euro's, maar wie pech heeft, kan eenmalig een verdubbeling aangerekend krijgen. Telenet voert de aanpassing stapsgewijs uit.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.