Vrijdag 10/07/2020

Video

Na 'neknominating' nu ook 'checknominating'

'Neknominating' of het drankspelletje dat op Facebook en andere sociale media circuleert, waarbij de deelnemers op een zo indrukwekkend mogelijke manier een drankje achteroverslaan en daarna iemand anders 'nomineren' om hetzelfde te doen, lijkt er een constructiever zusje bij te hebben gekregen. Liefdadigheidsinstelling 'Coppafeel!',  die aan sensibilisering omtrent borstkanker doet, lanceert nu 'checknominating', waarbij je je borsten nakijkt op tekenen van borstkanker en daarna andere vrouwen aanspoort om hetzelfde te doen.

Coppafeel! wilt een nieuwe trend lanceren op sociaalnetwerksites met de hashtag #checknominate en willen hiermee "levens redden in plaats van levens in gevaar te brengen". In de bovenstaande video is te zien hoe Kris Hallenga, de oprichtster van Coppafeel, haar borsten nakijkt op symptomen van borstkanker en daarna ambassadeurs van de liefdadigheidsinstelling, Fearne Cotton en Dermot O'Leary, aanspoort om hetzelfde te doen.

Op de website van Coppafeel! kan je ook een duidelijk overzicht vinden van signalen op en in je borsten die op borstkanker kunnen wijzen.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234