Kijk binnen in de eerste Europese winkel van Huawei in Brussel
55 dagen geleden opende Apple de eerste winkel in ons land. Vandaag opent de Chinese concurrent Huawei het eerste 'Customer Experience Center' van Europa in het centrum van Brussel.
Qua locatie kan het contrast met Apple niet groter. De Apple Store pronkt tussen de luxeboetieken van Delvaux en Burberry op een hoek van de Louizalaan in Brussel. Huawei pakt het minder groots aan en kiest voor de Sint-Katlijnestraat.
"Meer dan een winkel"
In de straat die wemelt van de Aziatische restaurants, poot Huawei de eerste Europese winkel neer die de klant dichter bij het Chinese merk moet brengen. "Het is niet zomaar 'n winkel", benadrukt de Belgische directeur Dirk Pauwels. De Brusselse vestiging moet het fysieke aanspreekpunt worden waar klanten met vragen terecht kunnen maar ook om feedback te geven over de producten.
Fanclub
Om een band met de eindgebruikers op te bouwen, heeft Huawei een soort fanclub opgericht. Daarin kunnen fans hun ongezouten mening geven over de producten en de marketing.
Het Customer Experience Center is - in vergelijking met de Apple Store in Brussel - vrij klein. Huawei houdt het vrij basic in de Sint-Katelijnestraat. Belgisch CEO Hudson Lu onderstreept dat dit dé plek is waar het volledige assortiment te bekijken is. Van de Nexus 6P tot de goedkopere budgettelfoons, maar ook het volledige aanbod van smartwatches.
Hier opent @Huawei straks het eerste Experience Center in Europa. Jawel; tussen de Chinese restaurants. #Huawei pic.twitter.com/T6c9fkiW3J
— Sander Denayer (@sanderdenayer) 11 november 2015
Brainstorm session with some of our fans? Check! #HuaweiFanBe #ExperienceCenter pic.twitter.com/r393YwHdBW
— Huawei Device BE (@HuaweiDeviceBE) 11 november 2015