Zondag 26/01/2020

Gamesfabrikanten maken lenen en occasieverkoop minder aantrekkelijk

Beeld UNKNOWN

In navolging van enkele concurrenten lanceert ook gamesbedrijf Ubisoft een systeem dat liefhebbers van tweedehandsgames zuur gaat opbreken. Het gaat om het Uplay Passport, dat bij nieuwe games zit.

Met de Uplay-registratiecode krijgen gamers toegang tot bonusmateriaal, exclusieve aanbiedingen én de eventuele online multiplayermodus. De code is slechts een keer te gebruiken, waardoor kopers van tweedehandsgames of vrienden die het spel willen lenen, geen toegang hebben tot de extra snufjes.

Wie in die situatie verkeert, kan online een nieuw Uplay Passport aankopen voor 9,99 dollar (7,2 euro) of 800 Microsoft Points. De Europese prijs is nog niet bekend, maar wordt naar verwachting ongeveer 10 euro. De eerste game die het Uplay Passport ondersteunt, is 'Driver: San Francisco'.

De games die het Uplay Passport ondersteunen zijn te herkennen aan de hand van het logo op de achterkant. Ook concurrenten Electronic Arts en THQ hebben al dergelijke systemen. (sam)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234