Dinsdag 10/12/2019

Facebook

Facebook wil niet verward worden met Facebook

De nieuwe huisstijl van Facebook. Beeld Facebook

Facebook heeft een nieuw logo. Facebook wil namelijk niet dat mensen het verwarren met Facebook. Anders gezegd: het bedrijf Facebook heeft een nieuwe huisstijl, omdat het wil dat mensen weten dat het meer is dan alleen de gelijknamige profielensite waar het ooit mee is begonnen.

“We introduceren een nieuw logo en maken duidelijker onderscheid tussen het bedrijf Facebook en de app Facebook, die zijn eigen uiterlijk behoudt”, laat Facebook weten.

Facebook is begin 2004 opgericht door de toen 19-jarige student Mark Zuckerberg. Het heette toen nog Thefacebook. Zuckerberg bouwde een netwerk waarop studenten van zijn universiteit Harvard elkaar konden vinden. Een maand later was het netwerk al uitgebreid naar andere universiteiten. In 2006 werd Facebook opengesteld voor iedereen.

Facebook is tegenwoordig ook eigenaar van Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal en Calibra. Het bedrijf is meer dan 500 miljard dollar waard. Het vermogen van Zuckerberg wordt geschat op ongeveer 70 miljard dollar.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234