NieuwsFC Barcelona
Barcelona speelt volgend seizoen in Spotify Camp Nou
FC Barcelona heeft met de Zweedse streamingdienst Spotify een nieuwe hoofdsponsor gevonden. De samenwerking gaat in vanaf 1 juli en geldt voor vier seizoenen.
Vanaf 2022-2023 zal het Spotify-logo te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts. Als onderdeel van de samenwerking krijgt het stadion voor het eerst in de geschiedenis van de club een nieuwe naam: Spotify Camp Nou.
Barcelona en Spotify willen de werelden van voetbal en muziek samenbrengen, klinkt het. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de iconische shirts van Barça.
“De samenwerking laat het innovatieve karakter en het constante streven naar uitmuntendheid van Barça zien die ons tot een unieke wereldwijde club hebben gemaakt”, stelt Joan Laporta, voorzitter van Barcelona.
“Vanaf juli zal onze samenwerking een podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het Spotify Camp Nou. De samenwerking creëert nieuwe mogelijkheden voor artiesten om in contact te komen met de wereldwijde fanbase van FC Barcelona”, vult Spotify-topman Alex Norström aan.
De financiële voorwaarden van de deal zijn niet bekendgemaakt.