Toon mij veelgestelde vragen over
Levering van mijn krant
De krant kan geleverd worden via de post of via een zelfstandige rondeman. U kan er ook voor kiezen uw krant af te halen bij uw vertrouwde persverkoper.
Indien u uw krant niet, te laat, beschadigd of onvolledig ontvangen heeft wensen we ons uiteraard te excuseren voor het ongemak. U kan ons hiervan op de hoogte brengen via ‘Levering’.
Indien u uw krant op een andere manier wenst te ontvangen, mag u het contactformulier onderaan deze pagina invullen. We brengen het met plezier voor u in orde.
De post heeft contractueel de tijd om de krant voor 7u30 in de week en voor 10 uur in het weekend te leveren. Heeft u een winkelabonnement, kan u de krant zelf gaan afhalen bij uw vertrouwde persverkoper of de krant thuis laten leveren. Meer informatie vindt u onder ‘Levering’.
Vakantie
U kan uw vakantie annuleren door contact op te nemen met de klantenservice. Geef dit minstens 7 dagen voor de start van uw vakantie door en wij zorgen ervoor dat uw krant gewoon verder wordt geleverd.
Dat kan zeker en vast. Een vakantieonderbreking dient u minimum één week op voorhand door te geven en kan vanaf een periode van 7 dagen. U kan uw vakantie doorgeven via ‘Vakantie’.
Het is niet mogelijk om uw krant door te sturen naar het buitenland. U kan op vakantie wel digitaal uw krant raadplegen. Zo mist u niets van onze scherpe pennen. Meer informatie vindt u onder ‘Vakantie’.
Verhuis
Indien u verhuist en de krant op het nieuwe adres wenst te ontvangen, dient u dit minimum één week op voorhand door te geven. U kan uw adreswijziging makkelijk zelf regelen via ‘Verhuis’.
Bij een definitieve verhuis naar het buitenland neemt u best contact met ons op via 02 454 25 91. We helpen u graag verder.
Digitaal lezen
Om alle artikels te kunnen lezen, heeft u gekoppeld profiel nodig. Is dat nog niet het geval? Kijk dan even onder 'Mijn profiel'.
De website
Op de website leest u altijd het recentste nieuws naast duiding en opinie. Via het menu bovenaan navigeert u van sectie naar sectie. U vindt er verder ook onze handige tv-gids met tips en de print editie van de krant.
-
Surf naar www.demorgen.be en klik rechtsboven op ‘Service’ en vervolgens op ‘Inloggen’.
-
Vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
-
Klik op ‘Inloggen’. U keert automatisch terug naar de homepage.
De print editie of digitale krant op de website
Via demorgen.be kunt u onmiddellijk rechts bovenaan de pagina op de krantenafbeelding klikken om in de print editie omgeving te komen.
De print editie is beschikbaar vanaf 5 uur ’s ochtends.
-
Klik op ‘Krant’ rechts bovenaan op demorgen.be
-
U krijgt de krant van vandaag te zien. Als u daarop klikt, kan het gebeuren dat er een scherm verschijnt met de vraag ‘Bent u abonnee? Meld u hier aan.’ Klik in dat geval op ‘Meld u hier aan’.
-
De melding zal verdwijnen en de krant zal verschijnen. In sommige gevallen moet u uw inloggegevens nog éénmalig invullen voordat de krant verschijnt.
Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
Om alle artikels te kunnen lezen, heeft u een gekoppeld profiel nodig. Is dat nog niet het geval? Kijk dan even onder 'Mijn profiel'.
Momenteel ondersteunen wij de besturingssystemen Android versie 5 en iOS vanaf 11. Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe het downloaden van de app precies in z’n werk gaat. Hieronder vindt u de omschrijving hoe het downloaden van de apps bij de meeste toestellen werkt.
De Digitale Editie App
Op uw tablet kan u met de Digitale Editie De Morgen op een geheel nieuwe manier lezen. Swipe elke ochtend door alles wat ook in de papieren krant staat, maar dan met alle voordelen van digitaal: mooie fotoreeksen, verhelderende video's, links naar andere artikelen en podcasts die dieper graven.
U kunt de Digitale Editie automatisch laten downloaden zodat u direct kunt beginnen met lezen, zelfs als u later geen internetverbinding meer heeft. Indien gewenst kunt u hier De Morgen ook lezen in de vertrouwde opmaak van de papieren krant.
Hieronder vindt u de omschrijving hoe u de Digitale Editie-app kan downloaden.
Android/iOS
-
Ga naar de Play/iOS Store op uw tablet en zoek op ‘De Morgen’.
-
Download de app ‘De Morgen: nieuws en duiding’ en open deze.
-
Ga door de drie welkomstschermen
-
Tik op ‘Menu’ rechtsboven.
-
Kies ‘Inloggen’, vul het e-mailadres en wachtwoord in. Tik op ‘Inloggen’.
-
Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.
De Print Editie of digitale kranten App
Met de Print Editie App kan u de krant van De Morgen lezen in de vertrouwde opmaak van de papieren krant. U kunt de artikelen delen en bewaren, en eenmaal gedownload is de krant ook offline te lezen. U kunt ook in het archief terugbladeren.
De print editie is beschikbaar vanaf 5 uur ’s ochtends. Om de krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Hieronder vindt u de omschrijving hoe u de Print Editie-app kan downloaden.
Android/iOS
-
Ga naar de Play/iOS Store op uw tablet en zoek op ‘De Morgen Print’.
-
Download de app ‘De Morgen Print Editie’.
-
Open de app en tik op het hamburgermenu (drie streepjes) linksboven.
-
Tik op ‘Aanmelden’, vul het e-mailadres en wachtwoord in.
-
Tik op ‘Inloggen’.
-
U keert automatisch terug naar de Kiosk
-
Tik op de krant om deze te downloaden.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Om alle artikels te kunnen lezen, heeft u een gekoppeld profiel nodig. Is dat nog niet het geval? Kijk dan even onder 'Mijn profiel'.
Momenteel ondersteunen wij de besturingssystemen Android vanaf versie 5 en iOS vanaf 11. Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe het downloaden van de app precies in z’n werk gaat. Hieronder vindt u de omschrijving hoe het downloaden van de apps bij de meeste toestellen werkt.
De Morgen App
U scrollt handig van sectie naar sectie en leest op elk moment van de dag het recentste nieuws naast duiding en opinie. Via menuknoppen onderaan vindt u de meest recente en best gelezen stukken makkelijk terug. Indien u wilt houden notificaties u op de hoogte van het belangrijkste nieuws..
Android/iOS
-
Ga naar de Play/App store op uw Smartphone en zoek op ‘De Morgen’.
-
Download de app ‘De Morgen: nieuws & duiding’ en open deze.
-
Ga door de welkomstschermen en kies welke meldingen u wilt ontvangen.
-
Tik op ‘Service’, rechts onderaan.
-
Kies ‘Inloggen’, vul het e-mailadres en wachtwoord in. Tik op ‘Inloggen’.
-
Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.
De Morgen Print Editie App
Met de Print Editie app kan u de krant van De Morgen lezen in de vertrouwde opmaak van de papieren krant. U kunt de artikelen delen en bewaren, en eenmaal gedownload is de krant ook offline te lezen. U kunt ook in het archief terugbladeren.
De print editie is beschikbaar vanaf 5 uur ’s ochtends. Om de krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Hieronder vindt u de omschrijving hoe u de Print Editie-app kan downloaden op uw smartphone
Android/iOS:
-
Ga naar de Play/App store op uw smartphone en zoek op ‘De Morgen’.
-
Download de app ‘De Morgen Print Editie’.
-
Open de app en tik op het hamburgermenu (drie streepjes) linksboven.
-
Tik op ‘Aanmelden’, vul het e-mailadres en wachtwoord in.
-
Tik op ‘Inloggen’.
-
U keert automatisch terug naar de Kiosk.
-
Tik op de krant om deze te downloaden.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
De app van De Morgen biedt een andere leeservaring afhankelijk van op welk toestel u de app gebruikt.
Op uw smartphone krijgt u op elk moment het urgentste nieuws en de beste achtergrondverhalen.
Op uw tablet transformeert de app zich tot een digitale editie van de krant. Die editie bevat alles wat ook in de papieren krant staat, maar dan met alle mogelijkheden van digitaal: we voegen onder andere video's, fotoreeksen, podcasts en zelfs beeld- en geluidsfragmenten toe.
Het is niet mogelijk de tekstgrootte aan te passen in de Editie-app.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
Controleer of u bent ingelogd en of u uw profiel is gekoppeld met uw abonnement.
Meer informatie over het koppelen van uw profiel met uw abonnement kan u hier vinden.
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
Om de digitale editie of de print editie in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding aan te bevelen. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Indien u geen Belgisch bankrekeningnummer heeft, kunt u een Digiflex-abonnement nemen met via uw creditcard, of via de App Store een abonnement aanschaffen.
U kunt met uw De Morgen-profiel op vijf toestellen tegelijkertijd inloggen om de digitale krant te downloaden.
Als u een digitale krant offline wilt lezen (bijvoorbeeld in de trein) is het belangrijk dat u die krant eerst online volledig gedownload hebt. Anders kunt u de krant offline niet lezen.
Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt.
Automatisch downloaden
iOS:
1. Ga naar ‘Instellingen’ op uw bureaublad.
2. Ga naar ‘Algemeen’.
3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’. Dit moet ingeschakeld zijn.
4. Daaronder vindt u een overzicht van alle apps.
5. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in voor De Morgen Print Editie-app.
Android:
1. Open de app en tik op het hamburgermenu (drie streepjes) linksboven.
2. Tik op ‘Service’.
3. Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
Mijn profiel
Uw abonneenummer is een 6- of 7-cijferige code die u vindt op de welkomstbrief, -e-mail of overschrijving die u ontvangen heeft na intekening of hernieuwing van uw abonnement. Indien u betaalt via domiciliëring, zal u dit nummer terugvinden in de mededeling van uw betaling.
We raden u aan om dit nummer ergens bij te houden.
Stap 1: Surf naar demorgen.be/registratie
Stap 2: Vul uw e-mailadres in en kies een wachtwoord. Klik op 'Registreren'.
Stap 3: U ontvangt een e-mail met een activatielink.
Stap 4: Klik in de mail op 'Bevestig uw aanmelding' en de activatie is voltooid.
Surf naar demorgen.be, klik rechtsboven op ‘Service’ en klik op ‘Inloggen’
-
Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’
-
Klik opnieuw op ‘Service’ en kies vervolgens voor ‘Mijn profiel’
-
Klik op het tabblad ‘Abonnementen’.
-
Klik op ‘Abonnement koppelen’ Vul uw abonneenummer en postcode in.
-
Klik op ‘Activeer’ en uw abonnement is gekoppeld.
*Uw abonneenummer is een 6 of 7-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of in de mededeling van uw betaling indien u via domiciliëring betaalt.
Melding “Het e-mailadres bestaat al”.
U heeft al eerder een profiel aangemaakt op één van onze websites. Log u in met uw e-mailadres via demorgen.be/login.
Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan via demorgen.be/wachtwoordvergeten.
Let op: de link die u via mail ontvangt dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.
Stap 1: Surf naar demorgen.be.
Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Service’ op in de app rechtsonderaan op ‘Service’ en vervolgens op ‘Inloggen”
Stap 3: Log u in met uw profiel gegevens
Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan via demorgen.be/wachtwoordvergeten.
Dit betekent dat u bent ingelogd met een profiel waaraan uw abonneenummer niet gekoppeld is. Of u logt uit en logt opnieuw in met het De Morgen-profiel waaraan uw abonneenummer wel gekoppeld is, of u koppelt uw abonneenummer aan uw profiel.
Lukt het niet? Contacteer ons via contactformulier of bel de lezersservice op telefoonnummer 02 454 25 91.
1. Surf naar demorgen.be, klik rechtsboven op ‘Service’, kies voor ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. U keert automatisch terug naar de homepage.
2. Klik wederom rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn nieuwsbrieven’
3. Kies voor welke nieuwsbrieven u zich wilt inschrijven of afmelden.
U kan zich ook steeds onderaan uitschrijven voor de specifieke nieuwsbrief die u niet meer wenst te ontvangen.
Betaling van mijn abonnement
Standaardtarieven (per maand): geldig vanaf 01/12/2022
Compleet (6-daags print + digitaal): € 40,95
Digitaal (6-daags): € 23,50
Weekend + Digitaal: € 27,50
Weekend/Zaterdag: € 18,50 (Lang Weekend: € 24)
Digitaal Basic / Klikstarter / Digiflex: € 12,88 per 4 weken of € 13,95 per maand / 3 maanden: € 39,95 / 6 maanden: € 74,95 / 12 maanden: € 139 / 24 maanden: € 265
Voor Digitaal Basis (Digiflex) wijzigt de betaalfrequentie van 'per 4 weken' naar 'per maand'.
De looptijd van uw abonnement bepaalt het aantal (digitale) kranten dat u krijgt:
Compleet - Weekend+Digitaal - Digitaal: 24m = 608 ex., 18m = 456 ex., 12m = 304 ex., 6m = 152 ex., 3m = 76 ex., 1m = 25 ex.
Weekend/Zaterdag: 24m = 104 ex., 18m = 78 ex., 12m = 52 ex., 6m = 26 ex., 3m = 13 ex., 1m = 4 ex.
Digitaal Basic / Klikstarter / Digiflex: per 4 weken (of per maand) / 6m = 26 weken / 12m = 52 weken
We behouden ons het recht voor om onze abonnementstarieven op elk ogenblik te wijzigen. Een tariefswijziging zal aan de abonnee meegedeeld worden door middel van de tijdige publicatie ervan in de krant of op de website van de krant. Het gewijzigde tarief is van toepassing vanaf de eerstvolgende betaalperiode op alle lopende abonnementsovereenkomsten.
U kunt kiezen uit onderstaande mogelijkheden:
-
Betalen via overschrijving
-
Betalen via domiciliëring
-
Online betalen
Wenst u over te schakelen naar een betaling via domiciliëring? Vul dan dit document in en voeg het als bijlage toe aan het contactformulier of verzend het naar sepa@dpgmedia.be. We brengen het zo snel mogelijk voor u in orde.
De betaalbrief wordt tot maximum 14 dagen na intekening opgestuurd. We zorgen er intussen wel voor dat u de krant blijft ontvangen.
Deze welkomstbrief is tevens de bevestigingsbrief van uw abonnement.
Zijn uw kredietkaartgegevens gewijzigd of is uw kaart vervallen? Dan kan u via uw profiel uw gegevens wijzigen. Opgelet: u kan dit enkel doen zolang uw abonnement actief is. Werd uw abonnement onderbroken omwille van een geweigerde kredietkaart, raden we u aan contact met ons op te nemen.
Heeft u gemerkt dat uw betaling via domiciliëring om een bepaalde reden niet gelukt is? Dan ontvangt u van ons een mail én brief om de betaling manueel uit te voeren. Van zodra we deze betaling ontvangen hebben zal uw abonnement opnieuw van start gaan. We raden u eveneens aan contact op te nemen met uw bank om na te gaan waarom de domiciliëringsaanvraag niet gelukt is.
U mag dit document invullen en terugsturen via het contactformulier. We passen het rekeningnummer vervolgens zo snel mogelijk aan.
We kunnen u zeker en vast een (na)factuur bezorgen van elke uitgevoerde betaling. We dienen hiervoor over uw volledige facturatiegegevens te beschikken. De factuur wordt vervolgens opgemaakt en verstuurd na ontvangst en verwerking van de betaling. Dit kan een drietal weken duren.
Wenst u voortaan een (na)factuur te ontvangen van uw betaling? Contacteer ons dan via onderstaand contactformulier. Vergeet zeker niet uw volledige facturatiegegevens mee te geven.
U kan dit formulier terugsturen via het contactformulier.
Wanneer u intekent op een nieuw abonnement ontvangt u bij de brief een retourenvelop zodat u het domiciliëringsformulier gratis kunt terugsturen.
Betaalt u uw abonnement via overschrijving, bezorgen we u de betaalgegevens zowel per mail als per post. Heeft u het overschrijvingsformulier niet ontvangen of bent u dit kwijt, kan u ons via onderstaand contactformulier bereiken. We bezorgen u vervolgens de volledige betaalgegevens.
Van zodra u intekent op een abonnement en u kiest op dat moment voor betaling via domiciliëring, geeft u op dat moment uw rekeningnummer en uw akkoord door. Hierdoor kunnen wij ervoor zorgen dat u zo snel mogelijk de krant ontvangt en dat er reeds een betaling kan aangevraagd worden.
De brief die u ontvangen hebt, dient ter vervollediging van uw abonnement. Het terugsturen van dit document is steeds vereist. Wij kunnen met dit document ook verifiëren of we het juiste rekeningnummer geregistreerd hebben. U mag uiteraard gerust zijn dat er slechts één domiciliëring geactiveerd wordt.
Wanneer u intekent op een abonnement dat betaald wordt via domiciliëring geeft u telefonisch of online uw akkoord voor dit abonnement. U geeft op dat moment ook uw rekeningnummer door. Om een zo goed mogelijke service te bieden en ervoor te zorgen dat u de krant zonder onderbreking blijft ontvangen, starten we de domiciliëring al op.
Ongeveer twee weken na intekening ontvangt u alle nodige documenten. Het domiciliëringsmandaat mag u ter bevestiging naar ons terugsturen: dit is ter vervollediging van uw abonnement.
Het is niet mogelijk om de domiciliëring op een vaste datum van de maand af te houden. Wij hebben hier namelijk geen invloed op. Dit is steeds afhankelijk van het aantal dagen in de maand, doorgegeven vakantieperiodes, feestdagen, etc.
Een maand voor de vervaldatum van uw huidige betaling ontvangt u een hernieuwingsbrief. Zo heeft u als abonnee voldoende tijd om de betaling uit te voeren. Hebben we na een maand uw betaling nog niet ontvangen, zal er een rappel verstuurd worden.
Mijn abonnement wijzigen
Wenst u uw huidige abonnementsformule te wijzigen? Leest u bijvoorbeeld elke dag de digitale krant maar zou u ook graag onze papieren weekendkrant ontvangen? Vul dan onderaan deze pagina het contactformulier in. We bekijken graag voor u de mogelijkheden.
Indien u uw krant op een andere manier wenst te ontvangen, mag u het contactformulier onderaan deze pagina invullen. We brengen het met plezier voor u in orde.
Indien u student of leerkracht bent, kunt u bij ons van een korting genieten. De lopende studenten – en leerkrachtenabonnementen vindt u terug hier terug: www.demorgen.be/student en www.demorgen.be/leerkracht. U kunt daar gemakkelijk intekenen op één van de verschillende formules. Nadien vragen we u enkel nog om een kopie van de geldige studenten – of lerarenkaart door te sturen.
Opgelet: deze korting is niet cumuleerbaar met andere kortingen of promoties.
Indien u andersvalide bent, kunt u genieten van een korting van 10%. Een bewijs van invaliditeit is vereist.
Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.
U hebt recht om binnen de 14 dagen zonder opgave van redenen uw abonnement te herroepen. Deze termijn verstrijkt:
-
in geval van een compleet abonnement, zaterdagabonnement of weekend + digitaal abonnement: 14 dagen nadat de eerste papieren krant geleverd werd.
-
in geval van een digitaal abonnement: 14 dagen nadat de toegang tot de digitale krant opgestart werd.
U kan uw abonnement herroepen via het contactformulier onderaan deze pagina. Vul deze bijlage in en voeg het toe als bijlage aan onderstaand contactformulier.
Meer info over het herroepingsrecht vindt u ook onder onze algemene voorwaarden.
We vinden het alvast erg jammer dat u overweegt om uw abonnement op te zeggen. Conform de algemene voorwaarden dient een stopzetting steeds telefonisch te gebeuren en dit minstens 2 weken (1 week bij een digitaal abonnement) voor de einddatum van het abonnement. U kunt ons bereiken op weekdagen van 8 uur tot 17 uur op het nummer 02 454 25 91 (optie stopzettingen). Enkel na telefonisch contact kunnen wij het abonnement stopzetten.
Welkomstgeschenk
Is de maximumtermijn van 8 weken overschreden en heeft u het geschenk nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch op 02 454 25 91. We kijken graag de status van uw welkomstgeschenk na.
Uw welkomstgeschenk wordt 2 tot 8 weken na ontvangst van de eerste betaling geleverd. Omdat u over 14 dagen herroepingsrecht beschikt, kan het geschenk niet vroeger verzonden worden.
De garantieperiode is afhankelijk van het product dat u ontvangt. Bij levering ontvangt u steeds een garantiedocument met de nodige info.