Veelgestelde
vragen

veelgestelde vragen Veelgestelde vraag FAQ FAQ FAQ's meestgestelde vragen vragen

Mijn abonnement

Uw abonneenummer is een 6- of 7-cijferige code en zal u terugvinden op de welkomstbrief of overschrijving die u ontvangen hebt na intekening of hernieuwing van het abonnement. Indien u betaalt via domiciliëring, zal u dit nummer ook terugvinden op uw rekeninguittreksel. We raden u alvast aan om dit nummer ergens te noteren zodat u dit gemakkelijk kunt opvragen. Het is nuttig bij elke verdere communicatie met onze klantendienst.

U kunt uw nieuwe adresgegevens hier doorgeven.
We vragen om elke wijziging minstens 1 week op voorhand door te geven zodat onze klantendienst dit tijdig kan verwerken.

U kunt als bestaande abonnee ook genieten van één van onze promoties, mits aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • Uw huidig abonnement loopt nog maximum 6 maanden
  • U verlengt voor de duur van het promotieabonnement (12, 18, 24, .. maanden)

Voldoet u aan deze voorwaarden of wilt u weten of u aan deze voorwaarden voldoet? Bel ons op het nummer 02 454 25 91.

Indien uw huidig abonnement nog langer dan zes maanden loopt, kunnen we uw nieuwe aanvraag helaas niet laten doorgaan. We raden u aan om ons minstens 1 maand voor het einde van uw abonnement te contacteren. Onze klantendienst kijkt op dat moment graag de mogelijkheden voor u na.

Alle lopende promoties vindt u hier.

 

Wanneer u als bestaande klant intekent op een nieuw abonnement krijgt u automatisch een nieuw abonneenummer. Dit zorgt er voor dat we u de correcte informatie (brieven en mails) kunnen bezorgen over de nieuwe formule. U blijft bij ons in het systeem uiteraard herkenbaar als bestaande en trouwe klant. 

U hebt recht om binnen de 14 dagen zonder opgave van redenen uw abonnement te herroepen. Deze termijn verstrijkt:

  • in geval van een compleet abonnement, zaterdagabonnement of weekend + digitaal abonnement: 14 dagen nadat de eerste papieren krant geleverd werd.
  • in geval van een digitaal abonnement: 14 dagen nadat de toegang tot de digitale krant opgestart werd.

Meer info over het herroepingsrecht vindt u ook onder onze algemene voorwaarden.

We vinden het alvast erg jammer dat u overweegt om uw abonnement op te zeggen. Conform de algemene voorwaarden dient een stopzetting steeds telefonisch te gebeuren en dit minstens 1 maand voor de einddatum van het abonnement. U kunt ons bereiken op weekdagen van 8 uur tot 17 uur op het nummer 02 454 25 91 (optie stopzettingen). Enkel na telefonisch contact kunnen wij het abonnement stopzetten.

Levering van mijn krant

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Postabonnement: De post heeft contractueel de tijd om de krant te leveren voor 7.30 u. tijdens de week en voor 10 u. tijdens het weekend.
  • Winkelabonnement: Indien uw krant thuis geleverd wordt door de rondeman kunt u bij hem informeren wanneer de krant ongeveer zal geleverd worden. Kiest u om zelf de krant te gaan afhalen dan kunt u het tijdstip zelf bepalen.

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Een postabonnement: de postbode levert de krant bij u thuis op weekdagen voor 7.30 u. en tijdens het weekend voor 10 u.
  • Een winkelabonnement: uw krant wordt dagelijks geleverd door dezelfde rondeman of krantenwinkel of u gaat uw krant dagelijks afhalen in een vaste krantenwinkel.

Indien u kiest voor een winkelabonnement kunt u kiezen uit twee opties:

  • thuislevering door een vaste rondeman of krantenwinkel (indien mogelijk)
  • de krant zelf afhalen in een vaste krantenwinkel

Indien u kiest voor thuislevering hoeft u zelf verder niets te doen. U kunt daarnaast even bij de rondeman informeren om welk uur hij de krant ongeveer zal leveren. Opgelet: een rondeman is niet mogelijk op elk adres. Daarnaast kunnen we ook geen garanties geven omtrent het tijdstip van levering.

Indien u kiest voor afhaling dan kunt u uw krant zelf gaan afhalen in de krantenwinkel die u gekozen hebt. Opgelet: u moet kiezen voor één krantenwinkel. U kunt bijgevolg niet in elke krantenwinkel uw krant gaan afhalen, maar enkel in de winkel die u opgegeven hebt bij inschrijving. De krantenwinkel wordt vervolgens door ons op de hoogte gebracht dat u de krant daar zal komen afhalen.

Hoe werkt een winkelabonnement (keuze afhalen)?

1. Ga op de startdatum van uw abonnement naar uw gekozen dagbladhandelaar.

2. Haal uw krant uit de rekken.

3. Ga even langs de kassa en zeg uw naam. De dagbladhandelaar heeft van ons doorgekregen dat u recht hebt op de krant.

Wilt u voortaan een postabonnement of een winkelabonnement? Bel ons dan op het nummer 02 454 25 91. Onze klantendienst is op weekdagen bereikbaar van 8 u. - 18 u. en op zaterdag van 13 u. - 18 u. 

De Morgen streeft ernaar de krant te leveren voor 7.30 u. tijdens de week en voor 10 u. in het weekend. Indien dit niet het geval is, wat we erg betreuren, dan raden we u aan om dit hier te melden. We verlengen uw abonnement vervolgens met het gemiste exemplaar.

We geven graag mee dat u de krant ook digitaal kunt downloaden. Voor meer info over de digitale krant klik hier.

Hebt u de krant later ontvangen dan 7.30 u. tijdens de week of 10 u. tijdens het weekend? Meld het ons hier.

We geven graag mee dat u de krant ook digitaal kunt downloaden. Voor meer info over de digitale krant klik hier.

 

Onze excuses dat u een beschadigde krant ontvangen hebt, dat is uiteraard niet de bedoeling.

Meld het ons hier. Uw abonnement wordt vervolgens verlengd met het beschadigde exemplaar alsook de bedeler wordt op de hoogte gebracht.

Bijlage niet ontvangen? Onze excuses voor het ongemak.

Meld het ons hier. We sturen vervolgens de bijlage nog naar u op.

Vakantie

Uw abonnement kan tijdens uw vakantie voor een minimumperiode van 1 week onderbroken worden of doorgestuurd worden naar een ander adres in België of in het buitenland. U kunt eenvoudig uw keuze en vakantieperiode doorgeven. Volgende opties zijn mogelijk:

  • De levering van uw krant onderbreken en digitaal blijven verder lezen. Zo geniet u nog van al het nieuws op uw vakantiebestemming. Indien u een 6-daags papieren abonnement hebt, wordt uw abonnement verlengd met 2 kranten per week vakantie. Dit is het verschil in prijs tussen papier en digitaal. Hebt u geen 6-daags papieren abonnement loopt uw abonnement gewoon door.
  • De krant laten bezorgen bij een vriend of familielid in België. Uw digitale toegang blijft actief en uw abonnement loopt gewoon door.
  • De krant laten doorsturen naar een vakantieadres in België. Uw digitale toegang blijft actief en uw abonnement loopt gewoon door.
  • De krant laten doorsturen naar een vakantieadres in het buitenland. Uw digitale toegang blijft actief en uw abonnement loopt gewoon door.

U ontvangt van uw aanvraag nog een bevestigingsmail. We vragen om elke wijziging minstens 1 week op voorhand door te geven zodat onze klantendienst dit tijdig kan verwerken.

In alle vier de gevallen kunt u de krant digitaal blijven verder lezen. Meer info over de digitale krant vindt u hier.

Uw krant kan doorgestuurd worden naar een buitenlands vakantieadres. Hierbij dient u wel rekening te houden met extra portkosten. Bovendien zal de krant geleverd worden door een buitenlandse postdienst. Het is daarom mogelijk dat u de krant pas later of niet ontvangt. We raden u aan om tijdens uw vakantie gebruik te maken van de digitale toegang van uw abonnement en de papieren levering te onderbreken.

De portkosten voor het doorsturen van de krant naar het buitenland zijn de volgende:

  • binnen Europa: 
    • buurlanden: 1.75 euro per exemplaar 
    • niet buurlanden: 2 euro per exemplaar
  • buiten Europa: 3 euro per exemplaar

Betaling

U kunt kiezen uit onderstaande mogelijkheden:

  • betalen via overschrijving
  • betalen via domiciliëring
  • betalen via kredietkaart
  • online betalen

De betaalbrief wordt tot maximum 7 dagen na intekening opgestuurd. Deze brief is tevens de bevestigingsbrief van uw abonnement.

Hebt u de overschrijving na twee weken nog niet ontvangen of bent u de overschrijving verloren? U kunt een nieuwe overschrijving aanvragen door contact op te nemen met onze klantendienst. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuwe overschrijving naar u op.

We kunnen u enkel een factuur bezorgen van de betaling als we van u geldige facturatiegegevens hebben. De factuur wordt telkens opgestuurd na ontvangst en verwerking van de betaling. Dit kan een drietal weken duren.

Wenst u voortaan een factuur te ontvangen van uw betaling? Klik hier om uw aanvraag door te sturen. Vergeet zeker niet de nodige facturatiegegevens door te geven. 

U mag dit formulier doorsturen naar sepa@persgroep.be of mag dit per post opsturen naar De Morgen, Brusselsesteenweg 347 1730 Asse.

Wanneer u intekent op een nieuw abonnement ontvangt u bij de brief een retourenvelop zodat u het domiciliëringsformulier gratis kunt terugsturen.

Van zodra u intekent op een abonnement en u kiest op dat moment voor betaling via domiciliëring geeft u dan reeds uw rekeningnummer en uw akkoord door. Hierdoor kunnen wij ervoor zorgen dat u zo snel mogelijk de krant ontvangt en dat er reeds een betaling kan aangevraagd worden.

De brief die u ontvangen hebt, dient ter vervollediging van uw abonnement. Het terugsturen van dit document is steeds vereist. Wij kunnen met dit document ook verifiëren of we het juiste rekeningnummer geregistreerd hebben. Ook al is de domiciliëring reeds in orde dan nog hebben we dit document nodig. U mag uiteraard gerust zijn dat er slechts één domiciliëring zal geactiveerd worden.

Wanneer u intekent op een abonnement via domiciliëring geeft u reeds telefonisch of online uw akkoord. U geeft dan ook al uw rekeningnummer door. Om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk de krant ontvangt, sturen wij de aanvraag voor de domiciliëring op moment van intekening reeds door naar uw bank. Hierdoor kunnen we snel een betaling aanvragen.
Dit is ook voordelig wanneer u gekozen hebt voor een abonnement met een cadeau: de betaling wordt zo snel mogelijk aangevraagd waardoor het cadeau ook zo snel mogelijk kan geleverd worden. Ongeveer een week na intekening ontvangt u dan alle nodige documenten. Het papier ter ondertekening mag u gewoon naar ons terugsturen: dit is ter vervollediging van uw abonnement. 

Hebt u gemerkt dat uw betaling via domiciliëring om een bepaalde reden niet is gelukt? Dan zal u van ons een mail én brief ontvangen om de betaling manueel uit te voeren. Nadien zal uw abonnement en de domiciliëring opnieuw opstarten. 

Het is niet mogelijk om de domiciliëring op een vaste datum van de maand af te houden. Wij hebben hier namelijk geen invloed op. We kunnen de exacte datum van afhouding om deze reden ook niet doorgeven. Dit is steeds afhankelijk van het aantal dagen in de maand, doorgegeven vakantieperiodes, feestdagen, ... .

Indien  u uw rekeningnummer voor de domiciliëring wenst te veranderen, moet u dit inderdaad aan ons doorgeven. U mag het nieuwe rekeningnummer hier doorgeven. Nadien sturen we u nog een domiciliëringsformulier op dat u enkel nog ter bevestiging mag invullen en terug doorsturen.

Een aantal weken voor uw abonnement vervalt, zal u van ons een betalingsuitnodiging ontvangen met daar bijgevoegd een overschrijvingsformulier. Maak gebruik van dit overschrijvingsformulier om de betaling te verrichten. Op deze manier zal uw abonnement zonder onderbreking verder gezet worden. U hebt een abonnement met factuur dat u wenst te verlengen? Maak gebruik van het overschrijvingsformulier om het abonnement te betalen, de factuur wordt na uw betaling verstuurd. 

Een hernieuwingsbrief wordt een maand voor de vervaldatum van uw abonnement opgestuurd. Nadien zal er ook nog een herinnering verstuurd worden.

Als uw kredietkaartgegevens gewijzigd zijn of als uw kredietkaart vervallen is en u betaalt via terugkerende betaling via kredietkaart, kunnen wij deze gegevens niet aanpassen. In dat geval raden we u aan om over te stappen naar een gewone domiciliëring. Klik hier om het contactformulier in te vullen. We doen vervolgens het nodige. 

Mijn cadeau

De standaard levertermijn is maximum 8 weken na ontvangst van de eerste betaling. De betaling is bijgevolg nodig om het geschenk te kunnen ontvangen.

Standaard wordt het geschenk geleverd onder de vorm van een postpakket. Afhankelijk van de promotie kan het geschenk echter ook geleverd worden door een andere partner of koerierdienst. Hoe het geschenk geleverd wordt, wordt bij intekening van het abonnement meegegeven.

Na ontvangst van de betaling, brengen we de betrokken leverancier op de hoogte. Zij nemen vervolgens contact op met Bpost om uw cadeau te versturen. Deze betaling is bijgevolg nodig om uw cadeau te kunnen versturen.

Tot slot houden we ook rekening met de voorraad. Is er een ruime voorraad aanwezig? Dan krijgt u uw geschenk binnen 2 à 3 weken. Kent de actie een groot succes? Dan kan de levertermijn oplopen tot maximum 8 weken.

Met een maximum levertermijn van 8 weken kunnen we verzekeren dat elke abonnee binnen deze termijn zijn of haar geschenk zal ontvangen. 

Zijn de 8 weken al verstreken en hebt u het geschenk nog steeds niet ontvangen? Meld het ons. We kijken dan graag de status van uw geschenk na.

Indien u niet thuis was bij de levering laat de postbode een briefje achter met de boodschap dat hij is langs geweest. U kunt dan kiezen voor een tweede levering of u kunt het pakket samen met het briefje afhalen bij uw postkantoor. Het pakket blijft daar tot twee weken liggen. Nadien wordt het terug naar ons verstuurd.

Op elektronische toestellen hebt u een garantie van 2 jaar. Bij het toestel wordt steeds een garantiebrief geleverd, hou deze dus zorgvuldig bij.

Indien u een abonnement bent aangegaan waarbij u een geschenk met meerprijs zal ontvangen, wordt de meerprijs van dit geschenk bijgerekend bij de eerste betaling. Bij de eerste betaling van uw abonnement zal u dus altijd meer betalen. U zal dan het bedrag voor de kranten betalen + de meerprijs van het geschenk. In geval van domiciliëring of terugkerende betaling via kredietkaart, zal de meerprijs er automatisch bijgerekend worden. In geval van overschrijving is dit ook het geval. Dit zal ook duidelijk op de bevestigingsbrief staan die u na inschrijving op het abonnement zal ontvangen.

Mijn abonnementsacties

Indien u geabonneerd bent op De Morgen kunt u genieten van talrijke acties (spaaracties, kortingen, …) die wij doorheen het jaar aanbieden. Ze zitten niet standaard inbegrepen in de prijs van het abonnement, maar u zal tijdig per brief geïnformeerd worden hoe u de producten in één keer kan aankopen.

Bepaalde producten worden gratis thuisbezorgd. Indien het product een afwijkend gewicht of grootte heeft, kunnen er extra verzendkosten aangerekend worden. Dit hangt echter af van actie tot actie. Deze informatie zal dan ook meegegeven worden in de brief.

Het pakket zal geleverd worden binnen de 2 tot 8 weken na ontvangst van de betaling. Het zal geleverd worden onder de vorm van een postpakket.

Zijn de 8 weken al verstreken en hebt u het geschenk nog steeds niet ontvangen? Meld het ons. We kijken dan graag de status van uw bestelling na.

Indien u niet thuis was bij de levering, laat de postbode een briefje achter met de boodschap dat hij is langs geweest. U kunt dan kiezen voor een tweede levering of u kunt het pakket samen met het briefje afhalen bij uw postkantoor. Het pakket blijft daar tot twee weken liggen. Nadien wordt het teruggestuurd naar de afzender.

Digitaal lezen

Uw abonneenummer is een 6- of 7-cijferige code en zal u terugvinden op de welkomstbrief of overschrijving die u ontvangen hebt na intekening of hernieuwing van het abonnement. Indien u betaalt via domiciliëring, zal u dit nummer ook terugvinden op uw rekeninguittreksel. We raden u alvast aan om dit nummer ergens te noteren zodat u dit gemakkelijk kunt opvragen. Het is nuttig bij elke verdere communicatie met onze klantendienst.

Stap 1: Surf naar demorgen.be/registratie.

Stap 2: Vul uw e-mailadres in en kies een wachtwoord. Klik op 'profiel aanmaken'.

Stap 3: Vul uw naam en voornaam aan en klik op 'opslaan'.

Stap 4: U ontvangt een e-mail met een activatielink.

Stap 5: Klik in de mail op 'bevestig uw aanmelding' en de activatie is voltooid!

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Stap 1: Surf naar demorgen.be/login en geef uw e-mailadres en wachtwoord in. Nadat u aangemeld bent, keert u automatisch terug naar de homepagina.

Stap 2: Klik rechtsboven op uw naam, ga naar instellingen en klik op 'abonnement'.

Stap 3: Als uw abonnement nog niet gekoppeld is, ziet u 'koppel abonnement' staan. Klik erop en geef uw abonneenummer en postcode in.

Stap 4: Klik op 'activeer' en uw abonnement is gekoppeld!

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Volg deze stappen om in te loggen op demorgen.be:

Stap 1: Surf naar demorgen.be/login.

Stap 2: Geef uw e-mailadres en wachtwoord in.

Stap 3: Klik op 'inloggen'.

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Om de krant te kunnen lezen, moet u een profiel hebben dat gekoppeld is aan uw abonnement.

Is dat nog niet het geval? Klik dan hier voor meer informatie.

Volg daarna deze stappen:

Stap 1: Surf naar demorgen.be

Stap 2: Klik helemaal bovenaan op 'krant'.

Stap 3: Klik op de homepagina van de krant.

Stap 4: Meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord en klik op 'Login'

Stap 5: De download start en u kunt de krant lezen.

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Om de krant te downloaden op uw iPad of iPhone moet u een profiel hebben dat gekoppeld is aan uw abonnement. Is dat nog niet het geval? Klik dan hier voor meer informatie.

De werkwijze op iPhone en iPad is volledig hetzelfde.

Volg deze stappen:

Stap 1: Open de applicatie 'De Morgen'.

Stap 2: Klik op de krant die u wilt lezen.

Stap 3: Klik op inloggen/toegangscode.

Stap 4: Klik op 'Inloggen als abonnee' en geef uw profielgegevens (e-mailadres + wachtwoord) in.

Stap 5: De krant wordt gedownload.

Om de krant te downloaden op uw tablet of smartphone, moet u een profiel hebben dat gekoppeld is aan uw abonnement. Is dat nog niet het geval? Klik dan hier voor meer informatie.

De werkwijze om de krant te downloaden is voor beide toestellen hetzelfde.

Volg deze stappen:

Stap 1: Open de applicatie 'De Morgen'.

Stap 2: Klik op de krant die u wilt lezen.

Stap 3: Klik op inloggen/toegangscode.

Stap 4: Klik op 'Inloggen als abonnee' en geef uw profielgegevens (e-mailadres + wachtwoord) in.

Stap 5: De krant wordt gedownload.

U hebt al een profiel, maar bent uw wachtwoord vergeten? Volg dan deze stappen:

Stap 1: Surf naar demorgen.be/login.

Stap 2: Geef uw e-mailadres in.

Stap 3: Klik op 'wachtwoord vergeten' en geef opnieuw uw e-mailadres in.

Stap 4: Klik op 'aanvragen'. U ontvangt een mail om een nieuw wachtwoord aan te maken. Daarna kunt u inloggen met uw e-mailadres en het nieuwe wachtwoord. Opgelet: deze link is slechts één uur geldig.

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Volg deze stappen om uw e-mailadres te wijzigen:

Stap 1: Surf naar demorgen.be/login en geef uw e-mailadres en wachtwoord in.

Stap 2: Klik op uw naam rechtsboven en ga naar instellingen.

Stap 3: Klik op de tab 'e-mail'.

Stap 4: Geef het nieuwe e-mailadres en uw huidige wachtwoord in en druk op 'opslaan'.

Stap 5: We sturen een validatiemail naar het nieuwe e-mailadres. Klik op de link in die mail om het nieuwe e-mailadres te bevestigen.

Sinds de laatste update van de app kan de krant niet meer automatisch gedownload worden. De download gaat nu echter zo snel dat u meteen kunt beginnen lezen van zodra u de app opent en op de krant klikt.

 

U kunt op 5 verschillende apparaten de krant downloaden. Voorwaarde is wel dat er gebruik gemaakt wordt van dezelfde logingegevens.

U kunt de tekstgrootte aanpassen als volgt:

Manier 1:

1. Open de applicatie van De Morgen.

2. Klik op de eerste pagina van de krant om de download te starten.

3. De tekst van de krant kan vergroot worden door met beide vingers te 'knijpen' op de tekst.

Manier 2:

1. Open de applicatie van De Morgen.

2. Klik op de eerste pagina van de krant om de download te starten.

3. Klik op eenmaal op het artikel dat u wenst te lezen. 

4. Rechtsboven onder de rode balk kan u de grootte van het lettertype wijzigen door op het gewenste formaat van de 'A' te duwen. De grootte van de tekst verandert dan meteen.

U kunt via de applicatie instellen om de gedownloade kranten automatisch te verwijderen. U mag hiervoor volgende stappen volgen:

Stap 1: Open de applicatie van De Morgen.

Stap 2: Klik onderaan op de button 'Mijn kranten'.

Stap 3: Klik rechtsboven op het vuilbakje en duid de gewenste optie aan.

Als u een digitale krant offline wilt lezen (bijvoorbeeld op de trein) is het belangrijk dat u die krant eerst online volledig gedownload hebt. Anders kunt u de krant offline niet lezen. Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt.

Volledig gedownloade kranten vindt u terug onder 'Mijn kranten'.

U kunt voortaan via de computer de volledige krant downloaden en opslaan in pdf-vorm. Volg hiervoor volgende stappen:

Stap 1: Ga naar www.demorgen.be

Stap 2: Klik bovenaan op 'Krant'

Stap 3: Klik op de homepagina van de krant 

Stap 4: Geef uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op 'Login'

Stap 5: De krant wordt gedownload. Klik in het grijze menu rechts op 'Uitgave opslaan als PDF'.

U kunt via uw computer pagina's afprinten of opslaan. U hoeft hiervoor enkel volgende stappen te volgen:

Stap 1: Ga naar krant.demorgen.be

Stap 2: Klik op de eerste pagina van de krant

Stap 3: Geef uw e-mailadres en wachtwoord in

Stap 4: Klik rechts in het menu op 'Pagina's afdrukken of opslaan' (icoon printer)

Stap 5: Kies de gewenste pagina die u wilt afdrukken of opslaan

Via onze applicatie op smartphone, tablet, iPhone of iPad kunt u geen artikels afprinten of opslaan.

Het kruiswoordraadsel en andere puzzels kunt u niet digitaal invullen. U kunt deze puzzels wel afprinten via de website. Welke stappen u daarvoor moet volgen, leest u hier.

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, hebt u een goede wifiverbinding nodig. Via een mobiele verbinding downloaden? Dat kan ook, maar check dan uw databundel en mogelijke roamingkosten. Vanaf 15 juni 2017 worden er binnen Europa geen roamingkosten meer aangerekend, meer info vindt u hier.

In een hotel hebt u meestal wel wifi ter beschikking. Informeer u hierover aan de receptie.

Momenteel ondersteunen wij volgende toestellen:

  • Android (tablets en smartphones)
  • iOS (iPad en en iPhone)

De app kan niet gedownload worden op een Windows toestel. Sinds 30 november 2017 werd de app voor Windows volledig stopgezet. Indien u gebruikmaakt van een Windows toestel kunt u wel nog steeds de krant lezen via de website. 

U kunt onbeperkt kranten downloaden, ongeacht de datum.

De digitale krant is beschikbaar vanaf 5 u. 's morgens.

Het slotje dat bovenaan de digitale krant staat (bij 'Mijn kranten'), betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op dit slotje duwen zodat het zich sluit. Zo blijft deze krant in de bibliotheek staan en wordt ze niet automatisch verwijderd. U kunt het slotje altijd openen en sluiten door erop te klikken.

Wanneer u een abonnement via iTunes bent aangegaan, kunt u de digitale krant enkel lezen op het toestel waarmee u de aankoop gedaan hebt. De krant kan via een iTunes abonnement niet gelezen worden op een computer of laptop. 

Neemt u via ons een abonnement kunt u de krant wel lezen op verschillende toestellen. Voor meer informatie over onze lopende aanbiedingen kunt u surfen naar de abonnementspagina

U kunt uw abonnement via iTunes als volgt stopzetten:

1. Ga naar de Instellingen-app van de iPad en scroll naar beneden totdat u "iTunes en App Store" ziet staan. Daar mag u vervolgens op klikken.
2. Helemaal bovenaan staat uw Apple ID, hier mag u opnieuw op klikken
3. Kies de eerste optie, 'Toon Apple ID'.
4. Vul uw wachtwoord in.
5. Onder de lijst met abonnementen ziet u een optie om uw abonnementen te beheren.
6. Klik op het abonnement dat u wilt stoppen. U krijgt nu details te zien, zoals de datum waarop het abonnement afloop.
7. Het automatisch vernieuwen staat ingeschakeld via een schakelaar onder de abonnementsprijs. Schakel dit uit.

U kunt ook steeds contact opnemen met iTunes zelf. Voor meer informatie kunt u surfen naar volgende link: http://www.apple.com/nl/support/itunes/.  

Topics

Topics is een gloednieuwe gratis service voor abonnees van Het Laatste Nieuws en De Morgen.

Met Topics kunt u op computer, tablet of smartphone het nieuws van 13 kranten lezen, op basis van uw interesses. De artikels zijn automatisch gebundeld per topic. Kies zelf welke topics u volgt. Op de overzichtspagina “Jouw nieuws” komen al uw topics samen.

Stel uw persoonlijk nieuwsoverzicht samen en laat u verrassen door de aanbevelingen van de krantenredactie. Zij selecteert voor u uit alle kranten de artikels die u zeker niet mag missen.

U kunt Topics enkel gebruiken als u een Compleet (6 dagen op papier en digitaal) Weekend + Digitaal of een Digitaal abonnement op Het Laatste Nieuws of De Morgen hebt.

Inloggen op topics.be kan met uw bestaande profiel (emailadres + wachtwoord) van De Morgen. Indien u met uw bestaande gegevens inlogt, wordt u meteen herkend als abonnee en leest u gratis verder op Topics.

Hebt u wel een profiel en bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op 'wachtwoord vergeten' of vraag hier een nieuw wachtwoord aan.

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Uw profiel éénmalig aanmaken is belangrijk om toegang te krijgen tot Topics:

1. Ga naar www.demorgen.be/topics#stap2 

2. Maak uw profiel aan en koppel vervolgens uw abonnement.

Hiermee ontdek u de digitale wereld van uw krant én Topics.

  • U kiest thema’s die u interesseren en selecteert uw "topics" = uw favoriete onderwerpen die u wilt volgen.
  • Al uw topics vindt u in mijn topics
  • Het laatste nieuws van alle topics die u volgt, krijgt u samen in mijn nieuws
  • Ontdek de suggesties en must reads van de redactie en voeg nieuwe topics toe.

U kunt alle print- en online artikels van alle Persgroep nieuwstitels in Topics terugvinden. In totaal krijgt u toegang tot 15.000 artikels per week, het werk van 2.000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics omvat de volgende titels:

Het Laatste Nieuws (BE)
De Morgen (BE)
AD (NL)
Trouw (NL)
De Volkskrant (NL)
Het Parool (NL)
PZC (NL)
Eindhovens Dagblad (NL)
De Stentor (NL)
De Gelderlander (NL)
Tubantia (NL)
Brabants Dagblad (NL)
BN de Stem (NL)

De artikels verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws. In de loop van de nacht verschijnen de artikels van de ochtendkranten op Topics, ’s middags komen de artikels van de middagedities er ook bij.

Van zodra er breaking news is in één van onze kranten, verschijnt dit ook op Topics in de rubriek "Nu belangrijk".

Topics stelt het nieuws op maat voor u samen op basis van de topics die u volgt. De meest recente artikels staan bovenaan.

Ja, Topics is gratis voor de abonnees van Het Laatste Nieuws, De Morgen, AD, Trouw, De Volkskrant, Het Parool, PZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Tubantia, Brabants Dagblad en BN de Stem.

Opgelet: u hebt enkel toegang met een Compleet, Weekend + Digitaal of Digitaal abonnement. U hebt geen toegang met dagpassen, losse verkoop, abonnementen die via de appstores verkocht worden, of deelabonnementen.

Eén account kan zijn persoonlijk nieuws samenstellen met Topics. Dat is volledig inbegrepen in het abonnement van uw krant.

U kunt Topics lezen op computer, laptop, tablet en smartphone.

Op de tablet en smartphone kunt u ook de applicatie van Topics downloaden.

Om de app te downloaden op een iPhone of iPad klik hier.

Om de app te downloaden op een smartphone of tablet (Android) klik hier.

De lees later functie is beschikbaar.

U kunt de artikels delen via Facebook, Twitter of mail. Uw vrienden kunnen deze artikels vervolgens gratis lezen.

De inhoud van uw pdf-krant is in Topics beschikbaar, maar niet apart opvraagbaar. U kunt uw krant dus niet op dezelfde manier doorbladeren. U kunt wel op Topics een filter instellen om enkel de artikels van uw krant te zien.

DM+: voordelen voor abonnees

DM + is een extra voordeel waarvan u kunt genieten als abonnee. Wat vindt u terug op deze omgeving:

  • DM+ artikels: alle artikels voor abonnees met een 6-daags abonnement (met beste uit New York Times, de Volkskrant en archief)
  • DM+ voordelen: voordelen voor alle abonnees (gratis tickets, wedstrijden en kortingen) 
  • Digitale krant (met daarin de Volkskrant)

DM+ is toegankelijk voor abonnees met een 6-daags abonnement.

Hebt u een abonnement met beperkte digitale toegang en wenst u elke dag toegang? Contacteer dan onze lezersservice via 02/.454.25.91. Wij zoeken voor u de meest voordelige formule uit.

Als u een digitaal abonnement hebt via iTunes, dan kunt u enkel de digitale krant lezen via uw iPad of iPhone. Indien u ook DM+ toegang wenst, dan neemt u best rechtstreeks een digitaal abonnement via De Morgen. U vindt de voordeligste formules hier.

Om in te loggen op de DM+ omgeving, hebt u op de eerste plaats een profiel nodig dat gekoppeld is aan uw abonnement.

Van zodra dit in orde is, moet u gewoon volgende stappen volgen:

  1. Surf naar www.demorgen.be/login en geef uw e-mailadres en wachtwoord in
  2. Eens u ingelogd bent, klikt u op “DM+ voor abonnees”

Tip: in deze video wordt dit ook stap voor stap uitgelegd.

Op de eerste plaats moet u ingelogd zijn als abonnee. 

Vervolgens mag u volgende stappen volgen:

  1. Surf naar www.demorgen.be/login en geef uw e-mailadres en wachtwoord in
  2. Eens u ingelogd bent, gaat u naar “DM+ voor abonnees” en kiest u voor “DM+ voordelen”
  3. Kies de wedstrijd waaraan u wenst deel te nemen

Opgelet: we raden u aan van steeds te surfen via Google Chrome of Mozilla Firefox wanneer u deelneemt aan een wedstrijd.

DM Webshop

Stap 1

  • Klik op het artikel van uw keuze en pas eventueel de hoeveelheid artikelen aan.
  • Klik op "In winkelwagen".
  • Als u nog een artikel wilt bestellen, klikt u op "Winkel verder"
  • Als u de bestelling definitief wilt maken, klikt u op "Ga door naar afrekenen"

Stap 2
Vul uw gegevens in. Als u de bestelling naar een ander adres in Nederland wilt laten versturen, kunt u dat hier aangeven door het vinkje bij het vakje "Verzenden naar hetzelfde adres" weg te halen

Stap 3

  • Kies uw betaalmethode
  • Controleer uw bestelling
  • U kunt tevens aangeven of u op de hoogte gehouden wilt worden van acties en aanbiedingen van de Volkskrant
  • U dient de Algemene Voorwaarden te accepteren door het vakje aan te vinken
  • Klik op "Plaats uw bestelling"

Stap 4
U komt nu op de betaalpagina. Als u alle stappen op deze pagina gevolgd hebt, kunt u de betaling bevestigen.

Indien u abonnee bent en een bestelling wenst te plaatsen, dient u zich eerst in te loggen. Hiervoor mag u volgende stappen volgen:

  1. Klik rechtsboven naast de winkelkar op ‘Mijn Account’
  2. Geef uw e-mailadres en wachtwoord in van uw De Morgen profiel en klik op inloggen

Om een bestelling te plaatsen, volgt u vervolgens de stappen zoals hierboven beschreven.

Als u abonnee bent, kan het zijn dat u op een bepaald artikel korting hebt. Dit zal u zien van zodra u ingelogd bent als abonnee. Korting hangt af van artikel tot artikel. 

Ja, ook als u geen abonnement hebt op De Morgen kunt u een bestelling plaatsen in onze webwinkel

Zolang u de bestelling nog niet hebt afgerekend kunt u uw winkelmandje nog aanpassen. Zodra u bent doorgegaan naar de betaalpagina is het niet meer mogelijk uw bestelling aan te passen. Na uw betaling kan de bestelling niet meer geannuleerd worden. U kunt indien nodig de bestelling aan de deur weigeren of deze (wijnbestellingen zijn uitgesloten) binnen 30 dagen (kosteloos) retour sturen. Na ontvangst van de retouren wordt het aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 2 weken gerestitueerd.

Ja, u ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Hierin staan de gegevens van uw bestelling, controleert u deze goed. Als u geen bevestiging hebt ontvangen raden wij aan in de spamfolder van uw e-mail te kijken. Mocht u bestelling reeds bevestigd zijn via e-mail, neem dan binnen 24 uur contact op met onze klantenservice via promotie@persgroep.be of 02 454 22 22 (ma-vr 9:00 – 17:00).

Verzendkosten voor afleveradressen in België bedragen tussen de 1,95 euro en de 4,95 euro per bestelling afhankelijk van het gewicht van de zwaarste bestelling, ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling, tenzij anders vermeld in de aanbieding zelf. Bij speciale producten kan de verzendkost echter variëren naargelang het product. U betaalt dan steeds de hoogste verzendkost. De verschillende verzendkosten worden niet opgeteld. Voor uitzonderlijke acties bedraagt de verzendkost 0 euro. Bestellingen buiten België zijn niet mogelijk.

Dit is afhankelijk van de grootte van het bestelde artikel. Als het artikel niet door de brievenbus past wordt het aangeboden als belstuk. De bezorger belt dan bij u aan om het pakket af te geven.

We doen ons uiterste best om de producten die u aankoopt binnen de aangeduide levertermijn na uw bestelling te leveren op het adres dat u opgaf. We kiezen steeds het meest geschikte distributiemiddel.

Geen probleem. Taxipost zal een briefje achterlaten met een telefoonnummer waar u een ander tijdstip voor levering kan doorgeven. 

Wij aanvaarden betalingen via:

  • Visa
  • Mastercard
  • Bancontact/MisterCash
  • Via uw bank

Klik hier om een volledig overzicht van alle veelgestelde vragen te krijgen.

Overige vragen

Indien u student of leerkracht bent, kunt u bij ons van een korting genieten. De lopende studenten – en leerkrachtenabonnementen vindt u terug hier terug: www.demorgen.be/student en www.demorgen.be/leerkracht. U kunt daar gemakkelijk intekenen op één van de verschillende formules. Nadien vragen we u enkel nog om een kopie van de geldige studenten – of lerarenkaart door te sturen.

Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.

Voor studenten mag dit doorgestuurd worden naar het e-mailadres studenten@persgroep.be.

Voor leerkrachten mag dit doorgestuurd worden naar het e-mailadres leerkrachten@persgroep.be.

Indien u gepensioneerd bent of 65+ bent, kunt u genieten van een korting van 10%. Een kopie van de ID of een bewijs van pensionering is vereist.

Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.

Indien u andersvalide bent, kunt u genieten van een korting van 10%. Een bewijs van invaliditeit is vereist.

Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.

De prijs van een weekkrant is € 1,70.

Een weekendkrant kost € 3,80.

De algemene voorwaarden van een nieuw abonnement vindt u hier terug.  Wanneer u intekent op een promotieabonnement verklaart u zich ook akkoord met de actievoorwaarden.