Opinie
Sarah Vandoorne

Voor sluwe kledingmerken is het het hele jaar door Black Friday

1 © RV copyright Julie Scheurweghs

Sarah Vandoorne is freelancejournalist, gespecialiseerd in eerlijke kledij.

Share

Black Friday is het summum van impulsief aankoopgedrag. Je hebt slechts een dag de tijd om je kans te wagen

Mis dit niet! Megakorting! Snel, voor het te laat is! We kennen het allemaal, de reclames die ons om de oren slaan met aanbiedingen die te mooi lijken om te laten liggen. 70 procent korting op een kledingstuk dat je misschien wel nooit zal aandoen, maar toch halvelings in je kleerkast past? Je zou wel gek zijn om zo’n aanbod af te slaan.

Nu vrijdag is het opnieuw Black Friday, het shoppingbacchanaal dat de rode cijfers van retailmagnaten als sneeuw voor de zon moet doen verdwijnen. Black Friday is een tweetal jaar geleden, zoals dat gaat met Amerikaanse massaconsumptietradities, gezwind overgevlogen naar onze contreien. De dag bracht tot voor kort vooral in de Verenigde Staten hordes lustige shoppers op de been.

nieuws

cult

zine