Column
Yasmien Naciri

Diversiteit vereist meer dan wat fancy marketing

1 Yasmien Naciri © Bob Van Mol

Yasmien Naciri is marketeer en voorzitter van hulporganisatie Amana. Haar wisselcolumn met Matthias Somers verschijnt wekelijks.

Het valt de laatste tijd niet meer weg te denken. Bijna elke maand krijgen lezers een ‘succesvol’ diversiteitsverhaal uit het binnen- of buitenland voorgeschoteld. Campagnes van grote merken worden in sneltempo opgepikt, verwerkt en verspreid door de media. Diversiteit trekt de aandacht van fans, geïnteresseerden en de haters. En zoals het cliché luidt: slechte reclame is ook reclame. Welk bedrijf zou dus niet inspelen op de hedendaagse hype genaamd: diversiteit?

Overheidsinstellingen, L’Oréal, Target, Tesco, Suitsupply en verschillende modeontwerpers, allemaal stonden ze de afgelopen weken in de spotlights. Telkens ging het  om campagnes, nieuwe kledinglijnen of modellen. Ik zou de eerste zijn om het allemaal toe te juichen als al die campagnes ook effectief deel uitmaakten van een groter inclusief verhaal binnen diezelfde organisaties.

nieuws

cult

zine