Zondag 11/04/2021

De Geldfabriek

Zomer- of wintercollectie, Victoria Beckham stapelt al jaren de miljoenenverliezen op

Ex-Spice Girl Victoria Beckham wil bij haar modelabel de koe bij de horens vatten. Beeld BELGAIMAGE
Ex-Spice Girl Victoria Beckham wil bij haar modelabel de koe bij de horens vatten.Beeld BELGAIMAGE

Seizoenloze creaties. Zo noemde Victoria Beckham haar nieuwe collectie in een Zoom-call enkele ­weken geleden. Kan ook niet anders, in een wereld waar we de seizoenen in onze living zien passeren.

Ook voor het mode­label van de ex-Spice Girl zijn het harde tijden. Haar label, dat ze oprichtte in 2008, maakte nog nooit winst. De coronapandemie zorgt voor extra druk. Een ­recente controle van de rekeningen van haar ­modebedrijf bracht stevige verliezen aan het licht: 14,2 miljoen euro in 2018 en 13,6 miljoen euro in 2019. Voor 2020 ziet het er niet veel beter uit. Er zou een kapitaal­injectie van 10 miljoen euro nodig zijn.

“Er is geen twijfel dat covid mijn zaak treft”, reageerde Beckham in The Guardian. “Maar ik ben niet alleen. We vatten de koe bij de hoorns en we kenden dit jaar een goeie start.”

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234