Vrijdag 03/02/2023

Wie is Christophe Ghewy?

Ghewy (44) richtte veertien jaar geleden samen met Marc Fauconnier en Luc Libens het reclamebureau LG&F, het huidige Famous, op. Als creatief directeur bedacht hij campagnes voor merken als Eristoff, William Lawson's, Proximus, Electrabel, Chaudfontaine, Plopsaland en Klara, en bouwde hij LG&F uit tot een van de toonaangevende reclamebureaus in België. Ghewy speelde vier jaar geleden ook een belangrijke rol bij het opzetten van de nieuwe structuur van LG&F, dat voortaan door het leven ging als Famous. Hij bleef er werken als creatief directeur, tot hij twee maanden geleden zijn afscheid aankondigde.

Voor Ghewy de stap naar een eigen bureau zette, was hij onder andere bij Lowe en Saatchi & Saatchi aan de slag als art director. Ghewy is ook buiten de reclamewereld actief. In 2005 richtte hij samen met zijn vrouw Le Fabuleux Marcel de Bruxelles op, een bedrijfje dat van het 'marcelleke' opnieuw een hip kledingstuk maakte. Anderhalf jaar geleden kwam daar met Année Erotique een tweede kledinglijn bij, die bestaat uit jurkjes geïnspireerd door het modebeeld van de late jaren zestig.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234