Maandag 14/06/2021

Weinig BNP-klanten hebben ingeslikte bankkaart snel nodig

BNP Paribas Chief Executive, Baudouin Prot. Beeld EPA
BNP Paribas Chief Executive, Baudouin Prot.Beeld EPA

Van het vierhonderdtal klanten van BNP Paribas Fortis die zaterdagavond aan een bankautomaat hun bankkaart onterecht ingeslikt zagen, is maximaal een twintigtal gedupeerden vandaag naar een van de kantoren getrokken die de bank uitzonderlijk opende om hen verder te helpen. Dat zegt woordvoerster Hilde Junius. Ook zou Cardstop weinig reacties gekregen hebben. Getroffen klanten konden daar telefonisch terecht voor een snelle oplossing.

BNP Paribas kreeg zaterdagavond vanaf 19.30 uur verschillende meldingen van ingehouden bankkaarten, waarna de defecte automaten heropgestart werden. De bank opende vandaag tussen 10 en 12 uur uitzonderlijk vier kantoren aan de Belgische kust en een in Jambes om getroffen klanten verder te helpen.

De vierhonderd getroffen klanten kunnen morgen in alle kantoren onmiddellijk een volledig operationele bankkaart kunnen krijgen. Hun eigen kaart wordt volgens de normale procedure terugbezorgd. (belga/adb)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234