Vrijdag 14/05/2021

Vragen om snel opgegeten te worden

Quizvragen op Pringles-chips

De populaire Pringle-chips, die allemaal identiek zijn en in kartonnen kokers worden verkocht, zijn binnenkort te lezen. Fabrikant Procter & Gamble gaat samen met Hasbro, de maker van het spel Trivial Pursuit, 2.400 quizvragen op de chips afdrukken.

Procter & Gamble heeft een nieuwe techniek uitgevonden, Pringle Prints, die het mogelijk maakt om teksten en plaatjes op voeding te drukken zonder dat de smaak wordt aangetast. Het bedrijf hoopt met de chips een hele nieuwe markt aan te boren. De eerste bedrukte Pringles zijn vanaf 1 juni in Amerika te koop, bedrukt met moppen, plaatjes en 'dierenweetjes'. Vanaf augustus liggen de quiz-Pringles van Triviant in de schappen. Een woordvoerder van Procter & Gamble acht de kans groot dat de chips ook in Europa op de markt verschijnen.

Pringles zijn al een groot succes: het product is in meer dan 130 landen te koop en mag zich een van de one-billion-dollar-winners van Procter & Gamble noemen. De chips genereren een jaaromzet van ongeveer 1,5 miljard dollar en daarmee behoren ze, samen met de geavanceerde stofdoek Swiffer en de luiers van Pampers, tot de succesvolste innovaties van het bedrijf. Alleen al in Nederland eten Pringles-klanten gemiddeld 2,6 kilo per jaar, heeft Procter & Gamble berekend.

Pringles worden gestanst uit aardappelpuree. De bedrukte versie wordt met een miljoenencampagne op de markt gezet. "Met de introductie van Pringles Print voegen we een fun-element toe waarmee we onze klanten nog meer verwennen", zegt Jamie Egastie van Procters snackdivisie in Amerika.

Quizfanaten die van paprika-, ui-, kaas- of hot & spicy- smaak houden worden teleurgesteld: de Triviant-chips verschijnen vooralsnog alleen in de basissmaak Original.

© Wil Thijssen (de Volkskrant)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234