VoetbalClub Brugge-Shakhtar: 90 fans tegen 45.000
De supporters van Shakhtar komen alleen voor de grote Europese wedstrijden naar het stadion. Zoals vanavond, blijkbaar. Shakhtar verwacht 45.000 fans. Van Brugse kant zijn zo’n 90 fans naar Oekraïne afgezakt. De toeschouwersaantallen voor de Oekraiënse competitiewedstrijden liggen vrij laag. Voor matchen tegen bescheiden ploegen als Zaporizhzhya of Tavrya komen er amper 14.000 supporters naar het stadion. En dat terwijl de ticketprijzen bijzonder laag liggen. Het goedkoopste kaartje kost 1 euro, terwijl het maandloon in Oekraïne rond de 175 euro schommelt. (WDK)
Nog geen akkoord Genk-Sollied
Gisteren bereikte Genk nog altijd geen akkoord met topkandidaat Trond Sollied als opvolger voor de ontslagen Vanhaezebrouck. “En ik verwacht ook geen akkoord met een nieuwe trainer morgen, misschien zelfs niet overmorgen”, zei algemeen directeur Dirk Degraen, zonder namen te noemen. “Ik blijf bezig. Maar ik hoop wel dat het niet te lang duurt. Interim Pierre Denier zal zaterdag tegen Westerlo meer dan waarschijnlijk als hoofdcoach op de bank zitten.” (KTH)
Roberto Carlos herenigd met Ronaldo
Roberto Carlos (36) stapt eind dit jaar van het Turkse Fenerbahçe over naar het Braziliaanse Corinthians. Het contract van de Braziliaanse linksachter bij de club uit Istanbul loopt op 20 december af. In zijn vaderland wacht hem een verbintenis van twee jaar. Bij Corinthians wordt Robert Carlos herenigd met Ronaldo, met wie hij al samenspeelde bij Real Madrid en de nationale ploeg van Brazilië.
WinterspelenVan der Perren in BOIC-spotje voor Vancouver
Het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) lanceerde gisteren een sensibiliseringscampagne ter promotie van het Belgian Olympic Team voor de Winter- spelen in Vancouver in februari. Dit ge- beurt aan de hand van een televisiespotje. Kunstschaatser Kevin Van der Perren is de centrale figuur in het spotje, waarin hij van de ene discipline in de andere schaatst (eerst ijshockey, dan kunstschaatsen en vervolgens shorttrack). De spot eindigt met de zin: ‘Vancouver, here we come.’ “De eerste ambitie van het spotje is meer interesse te wekken voor de Winterspelen bij het grote publiek”, aldus het BOIC. De film werd gedraaid op de ijsbaan van Liede- kerke. De campagne loopt tot 11 februari.