Twitter en Bloomberg gaan tv maken
Twitter gaat samen met persbureau Bloomberg 24 uur per dag live nieuwstelevisie maken. Dat schrijft The Wall Street Journal.
Wat er precies op de nieuwe zender te zien zal zijn, blijft nog wat vaag. "De zender gaat zich richten op het belangrijkste nieuws voor een intelligent publiek wereldwijd", zegt Justin Smith, directeur van Bloomberg Media.
De nog naamloze zender, die wellicht komende herfst zal starten, zal in ieder geval meer zijn dan een herhaling van de programma's die nu door Bloomberg worden uitgezonden.
Het gaat bestaan uit live nieuws van persbureaus over de hele wereld gecombineerd met geverifieerde beelden die op Twitter zijn verschenen. "We denken dat we een publiek kunnen bereiken dat niet betaalt voor televisie en die televisie kijkt wanneer dat zo uitkomt", aldus Anthony Noto, de financieel directeur van Twitter.
Twitter zet al een tijdje in op televisie in de hoop zo meer gebruikers te krijgen en de huidige gebruikers langer bij zich te houden. Het bedrijf kocht bijvoorbeeld al de online uitzendrechten van enkele golftornooien en de Amerikaanse National Football League.