Woensdag 27/10/2021

There

Edison/7Beaufort lanceerde in mei een nieuwe naam en belofte aan adverteerders en merken. "Het reclamebureau koos voor There omdat ze merken en adverteerders op de bestemming wil brengen waar ze de meeste impact hebben en de beste resultaten scoren", zegt Rik Van Lembergen, creatief bij There.

Dat verhaal wilde het reclamebureau hard maken in de vakpers. Daarom plaatst There twee advertenties in PUB en MediaMarketing, de twee referenties in marketing- en communicatieland. "Daar is weinig bijzonders aan, behalve dat ze reclame maken voor het andere magazine. In PUB verschijnt dus een advertentie voor MediaMarketing en omgekeerd. Tussen de twee vakbladen heerst immers een gezonde concurrentiestrijd. Zo zeggen we niet dat alleen dat There merken zet waar ze het meeste impact hebben, maar tonen we het meteen in de praktijk", legt Rik Van Lembergen uit.

Het is de eerste keer dat PUB reclame maakt in MM en vice versa. "We hebben met beide hoofdredacteurs Bart Lombaerts en Mark Anthierens gesproken en ze waren gecharmeerd door het idee van deze pax media."

MM was meteen enthousiast toen ze over het idee hoorden. "Het past in de filosofie van het bureau en is ook voor ons een leuke gimmick", zegt hoofdredacteur Bart Lombaerts. "We zijn vragende partij voor dergelijke creatieve advertenties in ons blad. Sowieso vond ik het prettig om te zien dat er nog eens een communicatiebureau aan zelfpromotie doet. Dat gebeurt zelden, wat ik gezien de aard van het beestje toch wat raar vind."

"De campagne sprak me aan omdat het zowel het concept van there als de unieke kracht van MM en PUB onderstreept", zegt Mark Anthierens van PUB.

De campagne wordt ook online doorgetrokken. Er verschijnen banners van PUB op de website van MM en omgekeerd. Als je doorklikt op de banner, kom je op there.be. Op de achtergrond zie je de hoofdredacteur van het magazine dat in de banner stond met een korte uitleg. "In de toekomst zullen we waarschijnlijk nog zulke crossovers realiseren", voegt Rik Van Lembergen er nog aan toe.

Adverteerder: PUB (Mark Anthierens), MediaMarketing (Bart Lombaerts) & there (Heidi Carlens)
Reclamebureau: There
Creatieven: Iris Janssens, Rik Van Lembergen
Strategie: Geert Keyaerts, Pieter Vanden Abeele

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234