Woensdag 22/09/2021

'The Economist' levert primeurs aan blogs

Wat doet een dead tree-medium, zoals een tijdschrift à la The Economist wordt genoemd bij internetfreaks, als alle politieke nieuws tegenwoordig vooral op de relevante blogs wordt gelezen, en niet meer op hun pagina's? Het probeert een stuk van de bezoekers aan die blogs verder te lokken naar het papieren product. The Economist Group probeert op die manier de 'buzz' te herwinnen die ze voor een stuk verloor aan bekende politieke sites.

Het bedrijf heeft een groep invloedrijke Amerikaanse bloggers geïdentificeerd die voortaan inhoud uit The Economist krijgen vóór publicatie van het blad. Mike Seery, directeur informatie, vertelde dat op het AOP Forum in Londen, een evenement voor uitgevers. Dietmar Schantin, een consultant die de redacties van de Telegraphgroep hielp integreren, trad hem bij. Volgens hem zijn blogs en aggregatiesites als Digg.com de belangrijkste bron geworden voor links naar websites van kranten. Want die sites zijn volgens hem nog steeds de belangrijkste nieuwsbronnen op het internet. (RMe)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234