Telenet scoort mobiele voltreffer met King en Kong
Het Telenet van de toekomst is mobiel. Het bedrijf groeit op alle vlakken, maar de duidelijke uitschieter zijn de mobiele tariefplannen King en Kong. Die kenden een verschroeiende start.
Telecombedrijf Telenet heeft een recordaantal nieuwe mobieletelefoonabonnees aangetrokken. Dat blijkt uit de resultaten voor het derde kwartaal die het Mechelse bedrijf donderdag bekendmaakte. De Mechelse kabelaar kende ook een sterke groei van het aantal triple-play-klanten. De bedrijfsopbrengsten stegen met 8 procent. De nettowinst verdrievoudigde bijna tot 31,1 miljoen euro.
Het bedrijf is vooral trots op het recordaantal nieuwe mobieletelefoonabonnees. Dat steeg met 43 procent tot 340.900. Telenet dankt de stijging, die zich vooral in het derde kwartaal voordeed, voornamelijk aan de tariefplannen King en Kong. Volgens CEO Duco Sickinge overtrof de reactie van de markt de verwachtingen: "Onze nieuwe tariefplannen bieden eenvoud, transparantie en een erg aantrekkelijke prijs. De nieuwe Belgische telecomwet zal de groei van onze activiteiten nog meer aanwakkeren."
De klant vond zijn weg ook naar de zogenaamde triple-play-abonnementen, waarbij vaste telefonie gecombineerd wordt met breedbandinternet en digitale televisie. Dat leidde tot de grootste kwartaalgroei van het aantal klanten sinds het vierde kwartaal van 2009. Momenteel heeft Telenet 841.500 triple-play-klanten. Twaalf maanden geleden waren dat er nog 10 procent minder.
Ook digitale televisie blijft groeien. Eind september keken 1.536.600 klanten digitaal, een stijging van 18 procent.