Vrijdag 26/02/2021

Review

'Tekken Tag Tournament 2': tackelen in tweevoud

null Beeld Namco Bandai
Beeld Namco Bandai

Het is al meer dan tien jaar geleden dat 'Tekken Tag Tournament', de voorganger van deze deelserie in de 'Tekken'-franchise, op ons gamers werd losgelaten. De vechtserie wordt over het algemeen positief onthaald, en dat maakt het natuurlijk niet altijd even makkelijk om een waardige opvolger uit te brengen. Ook deze 'Tekken' brengt het beproefde Japanse recept, verpakt in een jasje geschikt voor lunaparken. Console-eigenaars moeten echter niet wanhopen, het arcadeverhaal is maar een klein gedeelte van deze toch wel uitgebreide game.

Het punt waarover waarschijnlijk amper iemand kan klagen, is het aantal verschillende karakters dat je ter beschikking krijgt. Aangezien het in deze editie van 'Tekken' de bedoeling is om met twee karakters te vechten, zorgt dat ervoor dat het aantal combinaties groot te noemen is. Twee karakters? Ja, want voor wie niet in het wereldje thuis is: 'taggen' is wisselen van personage. Dus als je ene karakter niet echt opgewassen is tegen een bepaald type tegenstander dan kan er snel geswitcht worden, en natuurlijk ook als de levenskracht van een personage bijna leeg is. Wat is dan de bedoeling? Wel, een van de twee personages verslaan. Zo simpel is het, en als je daarin slaagt heb je een ronde gewonnen. Om de match te beslissen heb je twee gewonnen rondes nodig in de offlinemodus, en drie als je beslist om online een robbertje te vechten.

Combinaties
Hoewel er dus een brede waaier aan personages werd ingebakken, mochten deze misschien iets mooier uitgewerkt worden. Bij elke laadbeurt -die overigens betrekkelijk lang duren voor deze grafisch toch niet zo indrukwekkende game- proberen ze met een zinnetje of beweging de tegenstander te imponeren. Maar, elk personage heeft amper twee of drie 'moves', waardoor het al snel repetitief wordt wanneer je enkele personages tot favoriet hebt verheven.

null Beeld UNKNOWN
Beeld UNKNOWN

Wat gelukkig wel beter is uitgewerkt, zijn de gevechtsbewegingen zelf. Elk personage heeft een breed arsenaal aan aanvallen ter beschikking, waar je bijgevolg natuurlijk wel alle toetsencombinaties voor uit het hoofd moet leren. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om net voor de 'tag' je tegenstander vast te grijpen, en hem of haar met je tweede personage enkele rake klappen te verkopen.

U hoort het al, meteen online gaan en zomaar wat op enkele knoppen rammen, leverde weinig tot geen resultaat. Beter is om te beginnen met het fight lab, wat eigenlijk een tutorial in een fancy jasje is. Je bouwt er je eigen vechtrobot, waarvan je vervolgens al doende alle vechteigenschappen kan verkennen. Op die manier zal je het makkelijker krijgen om alle rangen te doorlopen om zo misschien wel een van de moeilijkste eindbazen uit de 'Tekken'-franchise te mogen bekampen.

Conclusie
Namco Bandai heeft alweer een pracht van een vechtgame op de markt gebracht. Er wordt zelfs gefluisterd dat het wel eens de beste uit de hele franchise kan zijn. Zelf waren we toch een beetje gefrustreerd door de lange laadtijden en de repetitieve handelingen tijdens die laadbeurten. Als je je daar echter over kan zetten, zal je door een uitgebreide waaier aan vechtmodi veel en lang plezier aan deze game kunnen beleven.

null Beeld Namco Bandai
Beeld Namco Bandai
null Beeld Namco Bandai
Beeld Namco Bandai
null Beeld Namco Bandai
Beeld Namco Bandai
null Beeld Namco Bandai
Beeld Namco Bandai
null Beeld Namco Bandai
Beeld Namco Bandai
Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234