Zondag 28/02/2021

Mobistar

Technisch probleem treft Mobistar-gebruikers

null Beeld BELGA
Beeld BELGA

Verschillende Mobistar-gebruikers hebben vanochtend problemen om te bellen met hun mobiele telefoon. Het 3G-netwerk van de operator ligt aan de oorzaak van de panne, zo laat een woordvoerder weten aan RTL.

Voornamelijk de regios Bergen, Charleroi, Nijvel en Doornik worden getroffen door de storing. "We erkennen dat er technische problemen zijn met het 3G-netwerk", aldus Mobistar-woordvoerder Jean-Pascal Bouillon aan RTL Info. "Naast datatransport wordt dat netwerk ook door veel telefoons gebruikt om te bellen en oproepen te ontvangen." Niet iedereen wordt op dezelfde manier getroffen. De problemen hangen af van het type telefoon of de celtoren.

Mobistar onderzoekt momenteel wat precies aan de oorzaak ligt van het technische probleem en hoopt de panne zo snel mogelijk te verhelpen.

Medewerkers van de telecomoperator raden ondertussen aan 3G en 4G manueel uit te schakelen, zodat de telefoon automatisch het 2G-netwerk gebruikt. Dat zou probleemloos werken.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234