Dinsdag 20/04/2021

Sunday Times overweegt stappen tegen Armstrong

null Beeld EPA
Beeld EPA

De Britse krant 'Sunday Times' gaat mogelijk juridische stappen ondernemen tegen Lance Armstrong. Dat liet een woordvoerster van de krant weten. De krant van Rupert Murdoch beschuldigt de ex-wielrenner van vermeende leugens in een schikkingszaak over smaad in 2004.

Armstrong spande destijds een rechtszaak aan tegen twee journalisten van de Sunday Times, die hem van dopinggebruik betichtten. De oud-Tourwinnaar kreeg daarin gelijk van verschillende Britse rechters en uiteindelijk werd een schikking tussen de krant en de renner getroffen. Ook bood de Sunday Times openlijk haar excuses aan in de krant.

Het bedrag dat met de schikking gemoeid was, is nooit bekendgemaakt, maar geruchten stellen dat het om ongeveer 1 miljoen dollar gaat. Murdochs krant wil dat bedrag, plus de kosten van de rechtsgang, terugvorderen nu het rapport van de USADA over de dopingpraktijken van Armstrong en zijn ploeg US Postal openbaar werd gemaakt.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234