Zaterdag 19/10/2019

Stuntbrein

‘In de spot’ brengt het verhaal of de mensen achter een printadvertentie, tv- of radiospot. Deze week: de campagne voor Universiteit Gent.

“Wie vindt dat er te weinig getallen in een sudoku zijn? Stuntbrein”, luidt het op de radio. “Wie heeft er meer hersenvocht dan er water is in de Rijn? Stuntbrein. Wie kent de zin van het leven en vat die samen in één lijn? Stuntbrein. Wie kon er al lezen en schrijven voor hij ter wereld kwam uit moeders vagijn? Stuntbrein.” De commentaarstem zegt: “Surf naar Stuntbrein.be en win een heel jaar gratis studeren aan de Universiteit Gent met alles erop en eraan. Durf denken op Stuntbrein.be.”Saatchi&Saatchi Brussel lanceerde begin deze week de nieuwe campagne voor de Universiteit Gent. ‘Durf denken’ is al jaren de baseline van UGent, die als onafhankelijke universiteit kritische denkers en open geesten wil motiveren om er te komen studeren.“De campagnes van de voorbije jaren toonden vooral de mentaliteit van UGent”, zegt Yves Van Landeghem, strategy director van Saatchi&Saatchi Brussel. “Dit jaar wilden we de studenten en iedereen die aan de UGent wil komen studeren erbij betrekken. Jongeren kiezen immers niet alleen voor een stad, een feestmilieu, hun vrienden of een studierichting, maar ook voor de intellectuele uitdaging.” Stuntbrein, een creatie van Sebastien Bontemps, werd zo de verpersoonlijking van het motto ‘Durf denken’. Onder de noemer ‘Stunt met je brein en studeer een jaar gratis aan de UGent’ werden deze week vier verschillende uitdagingen op de website en in de Gentse binnenstad gelanceerd. In De Brug, de abdij van Sint-Pieters, op het Woodrow Wilsonplein en in het rectoraat moesten studenten vier dagen lang breinbrekers oplossen. “Zie het als een soort van ingangsexamen”, zegt Van Landeghem. “Wie kan stunten met zijn brein heeft de juiste mentaliteit om zich in te schrijven aan de UGent.”Stuntbrein is het gezicht van iedere affiche en printadvertentie. Via de site en social media (Netlog, Facebook en Twitter) communiceert Stuntbrein met de jongeren, maar hij is ook fysiek aanwezig in de studentenwereld. Studio Brussel ondersteunt de actie. Tijdens de eerste campagneweek kwamen de uitdagingen uitvoerig aan bod in Sound of Sam. Volgende week worden twee winnaars per uitdaging opgebeld om tijdens de uitzending een nieuw raadsel te spelen. Op donderdag 11 maart nemen de beste breinen het live tegen elkaar op in de studio.“De winnaar krijgt een heel jaar gratis studeren aan de UGent met alles erop en eraan: inschrijvingsgeld, cursussen, luxueus kot, laptop, gsm, fiets, sport- en filmabonnement en elke dag een maaltijd. Een prijs met een waarde van 8.000 euro”, besluit Yves Van Landeghem. Adverteerder: Universiteit GentBureau: Saatchi&Saatchi BrusselCreatief directeur: Jan TeulingkxStrategisch directeur: Yves Van LandeghemAccount: Nicolas Pignatelli, Erik MeylemansCopy: Raf De Smet, Bouke Zoete

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met De Morgen?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van De Morgen rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234