Zaterdag 25/06/2022

NieuwsWerk

SD Worx speurt met game naar beste jobkandidaat

Ben je geschikt om in een callcenter te werken, of is een job in de productie meer iets voor jou? Ontdek het door te gamen. Beeld rv
Ben je geschikt om in een callcenter te werken, of is een job in de productie meer iets voor jou? Ontdek het door te gamen.Beeld rv

SD Worx, het internationale bedrijf dat diensten rond tewerkstelling levert, lanceert games om jongeren warm te maken voor vacatures die moeilijk ingevuld raken.

LB

Gezien de geringe instroom van kandidaten voor jobs van bijvoorbeeld orderpickers, productiemedewerkers of operatoren in callcenters lanceert SD Worx met The Job Games een spel dat werkzoekenden op een laagdrempelige manier in contact brengt met deze vacatures. Zo hoopt het bedrijf de juiste talenten aan te trekken voor de 1.850 vacatures die, alleen al bij SD Worx, in ons land openstaan.

Op de website van The Job Games kunnen werkzoekenden drie spelletjes spelen, telkens toegespitst op de vaardigheden die vereist zijn voor een bepaalde vacature. Zo test het spel ‘Super Picker’ je snelheid, peilt ‘Master Operator’ de nauwkeurigheid van potentiële productiemedewerkers en ziet ‘Customer Hero’ hoe klantgericht een kandidaat is die in een callcenter aan de slag zou kunnen.

De spelletjes zijn niet zozeer een sollicitatietool als wel een middel om werkzoekenden naar de moeilijk in te vullen vacatures toe te leiden. “Met de games krijgen ze een indicatie van welke vaardigheden van hen worden verwacht. Met het spel kunnen werkzoekenden checken of zo’n job iets voor hen zou zijn, en of ze er de vereiste vaardigheden voor bezitten. Op het eind van het spel krijgt de speler een lijst van vacatures. De speler kan ook zijn of haar contactgegevens achterlaten op het spelplatform, waarna de spelers met goede spelresultaten door SD Worx gecontacteerd zullen worden”, stelt woordvoerster Mieke Dijckmans.

Het is dus niet zo dat wie goede resultaten haalt automatisch de job krijgt. The Job Games biedt werkzoekenden een tool om kennis te maken met de drie sectoren die om werkkrachten verlegen zitten. In Nederland wordt een gelijkaardig project opgezet, een campagne rond The Job Games op sociale media moet vooral jongeren warm maken voor dit soort jobs.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234