Donderdag 01/10/2020

Samenvattingen Frans voetbal op YouTube

De Ligue de Football Professionnel, die alle Franse eersteklasseploegen groepeert, sluit binnenkort een overeenkomst met Google om vanaf volgend seizoen de samenvattingen van hun wedstrijden online uit te zenden. Google zal de samenvattingen de komende vier seizoenen aanbieden via haar online videokanaal YouTube. Diezelfde samenvattingen zullen ook te zien zijn op videosite Dailymotion en de internetsite van de krant L'Equipe. Die drie sites zullen telkens vanaf zondagavond een samenvatting mogen uitzenden van vijf minuten per wedstrijd. Goed voor vijftig minuten online voetbal per speeldag dus.

31 miljoen views voor TNT-spot

Het promofilmpje dat reclamebureau Duval Guillaume Modem maakte voor de nieuwe digitale zender TNT werd in twintig dagen tijd al 31 miljoen keer bekeken op YouTube. Het filmpje speelt zich af op het marktplein van Aarschot. Het reclamebureau pootte daar een rode knop neer met het bijschrift: 'Druk om drama toe te voegen.' Wanneer een van de passanten dat effectief doet, breekt er chaos uit op het plein. Met 31 miljoen YouTube-views is A dramatic surprise on a quiet square, zoals het filmpje officieel heet, de op een na meest gedeelde spot aller tijden. Enkel The Force, een spot voor Volkswagen die werd getoond tijdens de Superbowl in 2011, deed beter.

'The Voice' krijgt datingvariant

De Amerikaanse zender Fox gaat een variant maken op The Voice. In plaats van op zoek te gaan naar zangtalent, draait het in The Choiceom vrijgezelle beroemdheden. Vier van die beroemdheden zullen in de zetels plaatsnemen, met hun rug gekeerd naar een vrouw. De mannen kunnen op de knop drukken als het hen bevalt wat ze horen. Als er twee of meer mannen op de love handle duwen, moet de vrouw kiezen met welke man ze verder wil gaan. Nadat een celebrity op die manier drie vrouwen gekozen heeft, wordt er een speed choice georganiseerd. In die ronde moeten de drie vrouwen proberen een date te versieren met de vrijgezel. The Choicewordt vanaf 7 juni uitgezonden.

SBS-zenders spijzen omzet van Sanoma

De Finse mediagroep Sanoma heeft in het eerste kwartaal fors minder winst behaald. De operationele winst dook in het eerste kwartaal 39,4 procent lager tot 15,9 miljoen euro. De omzet van Sanoma Media Belgium ging 13,4 procent hoger tot 56,8 miljoen euro dankzij de gedeelde overname van de SBS-televisiezenders.Op groepsniveau boekte het Finse mediaconcern een omzetgroei van 2,5 procent tot 543,6 miljoen euro. Die toename is ook vooral te danken aan de overname van televisie- en printactiviteiten in Nederland en België.

De omzet uit magazines zoals Flair daalde door een daling van de inkomsten uit advertenties en verkoop. Dat komt door veranderingen in de groepsstructuur - het belang van Sanoma in Humoverminderde na de overname van VT4 en VIJFtv - maar ook door het negatieve economische klimaat. Voor tv-reclame zag Sanoma in ons land een toename van de inkomsten, ondanks een dalende tv-advertentiemarkt.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234