Donderdag 08/12/2022

Renaultcampagne zorgt voor ruzie in Nederlandse huishoudens

PE Author

Een reclamecampagne in Nederland voor de nieuwe Renault Twingo is Twingorijders, en dan vooral vrouwen, in het verkeerde keelgat geschoten. Ze kregen onlangs een anonieme brief van de hand van een geheime minnaar.

Nu blijkt het de Renaultdealer te zijn, zo melden diverse Nederlandse kranten. De handgeschreven brief en dito envelop met postzegel viel afgelopen week op de mat bij dertigduizend Twingorijders. De schrijver, die ondertekent met "Veel liefs, M.", doet alsof hij of zij de geadresseerde al jaren kent. Behalve het bejubelen van de Twingo is de brief erg persoonlijk.

Zo vraagt M. zich af "wanneer we weer een drankje gaan nuttigen" en sluit hij of zij af met: "Ik ben echt benieuwd naar je. Ik mail je wel als mijn internet het weer doet. Spreek je snel weer." De campagne heeft, zo blijkt uit woeste reacties op het internet, voor heel wat heibel en wantrouwen gezorgd bij koppels. Renault verstuurde inmiddels in allerijl een excuusbrief.

undefined

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234