Dinsdag 06/12/2022

Renault veroordeeld voor schending intellectueel eigendomsrecht

null Beeld photonews
Beeld photonews

Een Belgisch communicatiebureau heeft automaker Renault laten veroordelen voor schending van het intellectueel eigendomsrecht, zo staat vandaag in La Dernière Heure. Renault moet van de beslissing van de Brusselse rechtbank van Koophandel 9.600 euro betalen aan de Belgische onderneming.

Kristien Gijbels Morato

In 2009 had het bureau Feel Free een concept uitgedacht voor een interactieve onlinecampagne met de naam 'Twingo Tourist Challenge'. Renault België-Luxemburg weigerde de campagne, maar de autoconstructeur startte daarna in acht Europese landen wel een erg gelijkende campagne op, onder de naam 'Very Good Trip'.

Het Brusselse agentschap had zijn schade op 240.000 euro geraamd, maar kreeg uiteindelijk slechts 9.600 euro toegewezen. Feel Free heeft ondertussen opgehouden te bestaan.

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234